عید غدیر فرصتی مناسب برای تبلیغ اهمیت ولایت در جامعه است

امام جمعه ابهر گفت: ایام غدیر فرصت مناسبی است که علما، مبلغان و صاحبان تریبون به تبیین واقعی غدیر و به ویژه موضوع ولایت که بسیار مهم است، بپردازند.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور با بیان اینکه غدیر مسیر پرافتخاری است، تصریح کرد: این ایام فرصت مناسبی برای علما، مبلغان و صاحبان تریبون است تا به تبیین واقعی غدیر و به ویژه موضوع ولایت که یک موضوع بسیار مهم است، بپردازند.

وی با بیان اینکه ولایت از جنس محبت، دوست داشتن و یکی شدن است، اظهار کرد: ولایت از جنس حکومت‌های مادی ظاهری و دیکتاتوری نیست و رابطه ولایت با امت یک رابطه قلبی و ایمانی است.

وی با بیان اینکه در دین ما ائمه و به ویژه پیامبر (ص) و حضرت علی علیه السلام به عنوان پدر این امت معرفی شده‌اند، ادامه داد: پیام غدیر یک پیام بسیار مهم است که اگر ما به آن عمل کنیم پیوستگی و انسجام بین مردم و امام به وجود می‌آید که آثار و برکات آن بسیار می‌تواند گسترده باشد.

امام جمعه ابهر با توضیح اینکه دینی که خداوند به آن وعده داده و جهت درست تاریخ است، دین غدیری است، افزود: جهت درست تاریخ ایستادن در کنار امیرالمومنین علی (ع) و در جهت ولایت ایشان است.

وی با اشاره به اینکه غدیر خم یک واقعه بزرگ و یک عید واقعی است، اظهار کرد: واقعه غدیر یک حادثه بزرگ تاریخی است که اگر بشریت پیام آن را درک می‌کردند امروز رستگار شده بودند.

مرادپور با اشاره به اینکه خلاصه پیام غدیر این است که کار را باید به دست کسی سپرد که کاردان باشد، یادآور شد: در توصیف حضرت علی (ع) وقتی پیامبر اکرم (ص) می‌خواست به مردم اثبات کند که حضرت علی (ع) شایسته است از علم، قضاوت و تسلط ایشان به احکام الهی سخن گفتند.

وی با بیان اینکه اهمیت تبلیغ غدیر، در آن حد هست که خداوند از آن به عنوان مهم‌ترین رسالت پیامبری حضرت محمد (ص) یاد کرده است، تصریح کرد: در روز غدیر بود که خداوند نوید اکمال دین و اتمام نعمت را داد، همچنین عید غدیر مقدمه‌ای برای ظهور و انتظار برای منجی عالم بشریت است که در آن اثبات شایسته سالاری دینی در مکتب امامت و ولایت در تاریخ ناب اسلام به نمایش گذاشته شد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار