نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری در چه صورت از شعب اخذ رأی اخراج می‌شوند؟

طبق قانون، نمایندگان نامزد‌ها در صورت تبلیغ له یا علیه هریک از نامزد‌ها و یا دخالت در کار هیئت‌های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان در شعب اخذ رأی از حوزه رأی‌گیری اخراج می‌شوند.

به استناد تبصره «۵» ماده واحده قانون حضور نمایندگان نامزد‌های ریاست‌جمهوری در شعب اخذ رأی، نمایندگان نامزد‌ها در صورت تبلیغ له یا علیه هریک از نامزد‌ها و یا دخالت در کار هیئت‌های اخذ رأی، بازرسان و ناظران شورای نگهبان در شعبه‌های اخذ رأی مرتکب تخلف شده‌اند و از حوزه اخذ رأی‌گیری اخراج می‌شوند.

‌تبصره ۵ ماده واحده قانون حضور نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی نمایندگان نامزد‌ها حق تبلیغ له یا علیه هیچ‌یک از نامزد‌ها و یا دخالت در کار هیئت‌های اخذ رأی، بازرسان و ناظران شورای نگهبان را‌ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رأی اخراج و برابر ماده (۸۸) قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با آنان عمل خواهد شد.

به موجب ماده ۸۸ (اصلاحی ۲۶ˏ۱۰ˏ۱۳۹۱) قانون انتخابات ریاست‌جمهوری: متخلفان از موارد مندرج در ماده (۶۸) و تبصره‌های آن و کسانی که از طریق رادیو و تلویزیون تبلیغ انتخاباتی له یا علیه یکی از نامزد‌های انتخاباتی نمایند و همچنین مسؤولان مستقیم برنامه‌های مربوطه به مجازات حبس از یک تا شش ماه محکوم می‌شوند.

منبع: میزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.