به آتش کشیدن پارلمان کنیا از سوی معترضان

معترضان کنیایی با حمله به ساختمان پارلمان، آن را به آتش کشیدند.

معترضان خشمگین کنیایی با هجوم به ساختمان پارلمان، آن را به آتش کشیدند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی می‌گویند هجوم گسترده معترضان به پارلمان کنیا با واکنش سخت نیرو‌های امنیتی همراه بود به طوری که تاکنون دستکم ۵ معترض هدف شلیک مستقیم قرار گرفته و جان خود را از دست داده اند. 

تظاهرکنندگان خشمگین به تصویب قانون افزایش مالیات‌ها معترض هستند و با یورش به پارلمان، بخشی از این ساختمان را در حالی که نمایندگان در آن حضور داشته اند، به آتش کشیدند. 

به دلیل شمار بالای معترضان، آنها موفق به عقب راندن نیرو‌های پلیس و یورش به ساختمان شده اند. اکنون زبانه‌های آتش از درون ساختمان پارلمان دیده می‌شود. پس از آنکه پلیس نتوانست با گاز اشک آور و آبپاش اقدام به پراکنده کردن معترضان کند، از گلوله‌های جنگی علیه معترضان استفاده کرد. اکنون اجساد ۵ معترض بیرون از ساختمان پارلمان دیده می‌شود. 

یکی از معترضان در این باره می‌گوید: ما می‌خواهیم پارلمان را تعطیل کرده و تمامی نمایندگان باید از سمت خود کناره گیری کنند. ما خواهان دولت جدید در کشور هستیم. 

دامنه اعتراضات در کنیا اکنون به چندین شهر و استان گسترش یافته و نیرو‌های امنیتی در حال سرکوب معترضان هستند. 

اکنون مجلس قانون افزایش مالیات‌ها را به تصویب رسانده است و رئیس جمهور کنیا باید با امضای خود به آن رسمیت بخشد. با این حال، اعتراضات سراسری در کنیا، کار را برای قوه مقننه و مجریه برای پیشبرد برنامه‌ها دشوار ساخته است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: کنیا ، تظاهرات ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۵ تير ۱۴۰۳
کنیایی = وحشی
آخرین اخبار