مناظره پرالتهاب سران احزاب فرانسه در آستانه انتخابات پارلمانی

نخست وزیر فرانسه در یک مناظره پرالتهاب در آستانه انتخابات پارلمانی مخالفان جناح‌های چپ و راست افراطی را متهم کرد که «وعده سر خرمن» می‌دهند.

 گابریل آتال نخست وزیر فرانسه سه‌شنبه شب در یک مناظره تلویزیونی پرالتهاب در آستانه انتخابات پارلمانی مخالفان سیاسی خود در جناح‌های چپ و راست افراطی را متهم کرد که «وعده سر خرمن» می‌دهند.

به گزارش رویترز، این مناظره میان آتال از حزب رنسانس وابسته به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، جوردن باردلا رئیس حزب راست افراطی اجتماع ملی وابسته به مارین لوپن و مانوئل بومپارد رهبر ائتلاف چپگرای جبهه مردمی جدید که هر سه در نظرسنجی‌ها بیشترین هواداری را دارند، برگزار شد.

باردلا در این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای بار‌ها سخنان آتال را قطع کرد و گفت که وی محبوبیت مردمی ندارد.

آتال در دفاع از خود اظهار کرد: فرق من به عنوان نخست وزیر و رقبایم در این است که من نمی‌خواهم به فرانسه دروغ بگویم. من نمی‌خواهم به آنها وعده سر خرمن بدهم.

باردلا سعی کرد خود را فردی نشان دهد که زمانی که به نخست وزیری می‌رسد قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد. وی در ابتدای سخنان خود تصویری از یک قبض برق نشان داد و گفت که این قبض میلیون فرانسوی را نگران می‌کند.او وعده داد که مالیات بر ارزش افزوده بر برق و سوخت را کاهش دهد.

تنش اصلی میان باردلا و آتال در این مناظره، بر سر هزینه‌های زندگی بود. آتال گفت که اجرای وعده‌های باردلا ۱۲ میلیارد یورو هزینه دارد و بار‌ها از رقیبش خواست توضیح بدهد که این هزینه را از چه منابع تامین می‌کند.اما باردلا در واکنش به سخنان آتال که رهبری کارزار انتخاباتی تیم مکرون را بر عهده دارد، گفت که نخست وزیر فرانسه در زمینه بودجه‌های عمومی هیچ اعتباری ندارد.

وی با بیان اینکه کشور در «آستانه ورشکستگی است» افزود: آقای آتال می‌بینم که در مورد انضباط بودجه به ما درس می‌دهی. این در حالی است که شما بیشترین بدهی را در منطقه دارید.بومپارد نامزد ائتلاف جبهه جدید مردمی نیز در این مناظره خطاب به آتال گفت: با توجه به سابق شما، در موقعیت خوبی برای درس دادن در مورد اقتصاد نیستید.

پس از پیروزی راست‌های افراطی در انتخابات پارلمان اروپا، مکرون پارلمان فرانسه را منحل و انتخابات زودهنگام اعلام کرد. دور نخست انتخابات پارلمان فرانسه ۳۰ ژوئن (دهم تیر) و دور دوم هفتم ژوئیه (۱۷ تیر) برگزار می‌شود.

نتایج ۲ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حزب راست افراطی اجتماع ملی ۳۵ تا ۳۶ درصد آرا، ائتلاف چپگرایان ۲۷ تا ۲۹.۵ درصد آرا و میانه‌رو‌های وابسته به مکرون نیز ۱۹.۵ تا ۲۲ درصد را به دست خواهند آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۳
برق های میلیونی تو ایران پرالتهاب نیست؟؟
بیشترین نفت و گاز رو داشته باشی آخرش تابستون و زمستون درمانده از تامین برق و گاز التهاب نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۸:۱۶ ۰۶ تير ۱۴۰۳
مگرون تازه میخواد با روسیه بجنگد بچه بشین زمین حرفهای گنده گنده نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۶ تير ۱۴۰۳
واااای چی میگییی!!! چه حرف پرالتهابی زده!!! وعده سرخرمن میدید؟!؟! خیلی حرفش زشت بوده... باید از مناظرات ما یاد بگیرن یکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۶ تير ۱۴۰۳
کشور در آستانه ورشکستگی است پرالتهاب نیست ؟ قبض برق میلیونها نفر را نگران می کند پر التهاب نیست ؟ البته یک واقعیت را باید قبول کرد اینها حداقل در مورد وضعیت داخلی کشورشان آنچه می گویند غالباً مستند و درسته چون باید پاسخگوی ادعایشان باشند هر چند در مورد کشورهای مستقلی مثل ایران دروغ های شاخدار فراوانی می زنند بر عکس مناظره های کشور ما که در مورد وضعیت داخلی هر چه می توانند سیاه نمایی می کنند و مشکلات را چندین برابر بزرگ جلوه می دهند و در عین حال تصویر کشورهای غربی را روتوش می کنند و کسی هم در مورد هیچ ادعایی از مناظره کننده ها سؤال نمی کند و مناظره کننده ها با کلی گویی های خود مثل « مردم را بیچاره کردید » دنبال رای جمع کردن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۶ تير ۱۴۰۳
این ها نمایندگان مردن نیستند بچه پولدارهای حیران هستند
آخرین اخبار