هشدار مکرون به وقوع «جنگ داخلی» در فرانسه

رئیس جمهور فرانسه در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور نسبت به پیروزی راست و چپ افراطی و نیز وقوع جنگ داخلی هشدار داد.

 «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور نسبت به پیروزی راست و چپ افراطی و نیز وقوع جنگ داخلی هشدار داد.

به گزارش روز سه‌شنبه روزنامه گاردین، مکرون در پادکستی در همین خصوص تشریح کرد: «من فکر می‌کنم راه‌حل‌هایی که جناح راست افراطی ارائه می‌کند، قابل بحث نیست، زیرا این راه‌حل‌ها مردم را بر اساس مذهب یا تبارشان طبقه بندی می‌کند و همین منجر به تفرقه و جنگ داخلی می‌شود.»

اظهارات مکرون ساعاتی پس از انتشار بیانیه انتخاباتی حزب «اجتماع ملی» (RN) از سوی جردن باردلا رهبر این حزب پخش شد که وعده محدودیت مهاجرت را داد و تاکید کرد که حقوق ملیت را برای کودکان متولد و بزرگ شده در فرانسه از والدین خارجی لغو می‌کند.

باردلا در این مراسم در پاریس گفت که اولویت بلندمدت حزب وی این است که فرانسه را دوباره روی پای خود بازگرداند و بر ضرورت قانون علیه ایدئولوژی‌های اسلام‌گرا تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه همین انتقادات را به چپ افراطی نیز داشت و استدلال کرد: «آن یکی نیز مردم را بر اساس دیدگاه مذهبی یا جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، دسته بندی می‌کند و در این صورت، شما با کسانی که ارزش‌های مشابهی ندارند، جنگ داخلی خواهید داشت.»

رئیس حزب راست افراطی اجتماع ملی که در صورت کسب بیشترین آرا در انتخابات به عنوان نخست‌وزیر احتمالی انتخاب می‌شود، در واکنش به اظهارات مکرون به شبکه M ۶ تلویزیون این کشور تصریح کرد: «یک رئیس جمهور نباید این را بگوید.»

ژان لوک ملانشون رهبر چپ افراطی «فرانسه تسلیم ناپذیر» نیز در مصاحبه با تلویزیون «فرانس ۲» ضمن محکومیت اظهارات رئیس جمهوری کشورش، گفت این سیاست‌های خود مکرون بود که باعث ناآرامی‌های مدنی شد. وی سپس به عنوان مثال وضعیت اعتراضات در «نیوکالدونیا» به عنوان یکی از قلمرو‌های فرادریایی فرانسه را از همین دست پیامد‌ها دانست.

مکرون پس از کسب پیروزی‌های چشمگیر راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا، پارلمان ملی فرانسه را منحل کرد و قرار است انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور در دو نوبت ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه (۱۰ و ۱۷ تیر) برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار