پل دوم کلاله بعد از ۲۲ سال انتظار افتتاح شد

وعده افتتاح خط دوم پل ورودی شهر کلاله معروف به (میلاد) پس از ۲۲ سال انتظار مردم این شهرستان امروز (چهارشنبه) با حضور استاندار گلستان، مدیران استانی و محلی محقق شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان   گفت: پل میلاد کلاله واقع در ورودی این شهر از جمله پروژه‌های نیمه تمامی محسوب می‌شود که در دولت سیزدهم ساخت خط دوم آن به طول ۸۴ و عرض ۱۲ متر شامل سه ستون اصلی و ۲ تکیه گاه جانبی آغاز شد.

عادل مصدقی افزود: این پل با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان افتتاح شد تا مشکل ترافیکی ورودی شهر کلاله رفع شده و عبور و مرور در این محدوده تسهیل شود.

پل میلاد بر روی رودخانه «دوغ» بر اثر سیل سال ۱۳۸۰ به طور کامل تخریب شد، اما با وجود اهمیت آن به عنوان تنها مسیر اصلی ارتباطی ۲ شهرستان کلاله و مراوه‌تپه با گرگان فقط در سال ۱۳۸۴ جاده (لاین) اول آن به طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر با ارتفاع هشت متر و چهار دهنه به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: دولت سیزدهم برای افزایش ایمنی تردد، عملیات ساخت خط دوم این پل را دهه فجر سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار داد که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

به گفته وی، کلاله ۴۱۳ کیلومتر راه شامل ۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۳۷۳ کیلومتر راه روستایی دارد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۸۸ کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شد و عملیات روکش، زیرسازی و آسفالت ۱۶ کیلومتر از راه‌های شهرستان هم در حال انجام است.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: افتتاح ، پل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۸ تير ۱۴۰۳
الهیییی شکر که بعد بیست دو سال افتتاح شد حتما بودجه نداشتن اینقد سال طول کشیده کوچه ما هم بعد 23 سال اسفالت شد
آخرین اخبار