رئیس ستاد انتخابات کرمان:

پرونده تخلف انتخاباتی در استان نداشته ایم

جلالی با اشاره به اینکه تاکنون پرونده تخلف انتخاباتی در استان نداشته ایم، گفت: عوامل اجرایی حق جانبداری له یا علیه نامزد‌ها را ندارند.

رحمان جلالی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: به منظور برگزاری شایسته انتخابات تدابیر و تمهیدات لازم در ستاد انتخابات استان کرمان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به شهادت رئیس جمهور و برگزاری انتخابات زودهنگام تصریح کرد: فرایند برگزاری این انتخابات طی ۳۰ روز رقم خورد.

جلالی افزود: کمیته‌های ستاد انتخابات در استان کرمان تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: در این دوره از انتخابات کمیته‌های امور زیرساخت و زیربنایی نیز به منظور تامین زیرساخت‌های مورد نیاز انتخابات راه‌اندازی شده است.

جلالی گفت: جدول زمان‌بندی ۳۰ روزه برای برگزاری انتخابات در استان کرمان تدوین شد و اقدامات انتخاباتی بر اساس این جدول در حال انجام است.

وی افزود: تدابیری اندیشیده شده که مدیران کل استان در کنار فرمانداران شهرستان‌ها در انتخابات به منطور پشتیبانی شعب اخذ رای به عنوان مُعین هر منطقه حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه بیشتر فرآیند انتخابات در استان کرمان به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود، اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه احراز هویت برای هشتم تیر مهیا شده است.

وی افزود: عوامل اجرایی انتخابات آموزش‌های مورد نیاز را فرا گرفته اند و زیرساخت‌های الکترونیک مورد نیاز مهیا شده است.

جلالی با اشاره به اینکه برای شرکت در انتخابات داشتن شناسنامه یا کارت ملی الزامی است، بیان کرد: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های امنیتی در استان ایجاد و اطلس امنیتی انتخابات بازخوانی شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت امنیت انتخابات با فراجا و با کمک سپاه و بسیج است، گفت: از نظر امنیتی هیچ مشکلی نداریم.

جلالی تصریح کرد: مشارکت بالا در انتخابات و سلامت انتخابات برای ما مهم، اما خط قرمز ما جانبداری و طرفداری از نامزد‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۲۸ شعبه اخذ رای در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در کرمان در نظر گرفته شده است، گفت: ۶۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در انتخابات این دور فعالیت خواهند داشت.

به گفته جلالی ۱۰ شعبه نسبت به آمار شعب انتخابات دور قبل مجلس در کرمان کم شده است.

وی از برگزاری سه جلسه با حضور نمایندگان ستاد‌های کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کرمان خبر داد و افزود: تا امروز سه کاندیدا نیز در استان کرمان حضور داشته‌اند و هیچ مشکل و حاشیه‌ای نداشته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار