افتتاح همزمان طرح پایش تصویری و کنترل تردد۲۷ روستای بخش بشاریات

به مناسبت هفته قوه قضائیه بهره برداری از طرح پایش تصویری و نظارتی ۲۷ روستای بخش بشاریات آغاز شد.

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در مراسم افتتاح همزمان طرح پایش تصویری و کنترل تردد۲۷ روستای بخش بشاریات گفت: با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه توسط بخشداری بشاریات خوشبختانه این بخش و شهر خاکعلی در پیشگیری از وقوع جرم در استان پیشرو هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین یاد آورشد: بخش عمده‌ای از اختلافات و پرونده‌های قضایی بدلیل عدم آگاهی مردم از قانون است که در بسیاری از حوزه‌ها در بحث معاملات و چگونگی بیان مطالبه گری حق و حقوق که متاسفانه باعث بروز مشکلات و تشکیل پرونده‌های قضایی می‌شود. 

وی تاکید کرد: بالابردن سطح آگاهی مردم از قوانین بخصوص حوزه مدنی می‌تواند از تشکیل پرونده‌های قضایی در دادگاه و دادسرا‌ها جلوگیری کند.

فولیان در ادامه به راه اندازی مرکز سامانه پایش تصویری و نظارتی شهید آیت الله رییسی در بخش بشاریات اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این سامانه با نصب دوربین‌های مداربسته در وردوی خروجی تمامی ۲۷ روستای بخش تحت پوشش پایش تصویری و نظارتی این مرکز قرار گرفتند.

فولیان اضافه کرد: مرکزسامانه پایش تصویری و نظارتی بخش بشاریات که با هماهنگی مسئولین قضایی بخش با بخشدار و همچنین شهردار خاکعلی و دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های این بخش با اتحاد و همدلی و باهدف پیشگیری از جرائم بخصوص سرقت و نزاع‌ها صورت گرفت امیدواریم شاهد کاهش جرم در منطقه باشیم.

سید محسن پور موسوی بخشدار بشاریات با بیان اینکه کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرم یکی از الویت‌های مهم و اصلی ما در بخش بشاریات است، افزود: بخشداری بشاریات برای ایجاد امنیت و آرامش مردم و پیشگیری از وقوع جرم گام‌های موثری برداشته است که برگزاری کلاس‌های آموزشی، مهارت‌های قانون برای دهیاران و شورا‌های اسلامی بخش و همچنین آگاه سازی مردم می‌توان اشاره کرد که تمامی این اقدامات باعث کاهش چشمگیر جرم ویا بزهکاری در بخش نسبت به سال‌های گذشته شده است.

وی افزود: ایجاد مرکز سامانه پایش تصویری و نظارت تردد ورودی و خروجی‌های ۲۷ روستای بخش یکی دیگر اقداماتی است که در راستای ایجاد امنیت و آسایش برای جان و اموال مردم و همچنین پیشگیری از جرم و بزهکاری است که با نصب دوربین‌های پایش تصویری و نظارت برتمامی ورودی و خروجی روستا‌های بخش تمامی روستا‌ها به مرکز سامانه پایش تصویری و نظارت شهید رییسی متصل شدند.

بخشدار بشاریات درادامه به کاهش ساخت وساز‌های غیر مجاز در این بخش اشاره کرد  و گفت: ساخت ساز‌های غیر مجاز در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ درصد بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده بخصوص بحث اگاه سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی خوشبختانه ساخت و ساز‌های غیر مجاز به زیر ۵ درصد رسیده است که تلاش خواهیم کرد این مقدارهم به صفر برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.