اجرای پروژه‌های ترافیکی در کرمان سرعت می گیرد

شهردار کرمان، از افزایش سرعت اجرای پروژه‌های ترافیکی و بازسازی بوستان‌های مهم سطح شهر خبر داد.

محسن تویسرکانی، در بازدید از پروژه‌های شهری کرمان، که به‌همراه معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار، شهرداران مناطق و دیگر مسئولان شهرداری انجام شد، با اشاره به بازدید از ۹ پروژه شهری شهر کرمان، سرعت اجرای آنها را خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه اغلب اقدامات لازم، ازجمله کار‌های فنی و عمرانی در پروژه‌ها، با تلاش نیرو‌های شهرداری انجام می‌شود، گفت: مصالح مورد نیاز نیز از سوی سازمان عمران تولید شده که این موارد به نوعی صرفه‌جویی در کار است.

وی درباره سرعت پیشرفت کار در پروژه تقاطع غیرهمسطح «سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» در سه‌راهی «شرف آباد»، افزود: این پروژه با این هدف که گره ترافیکی ایجاد نشود؛ طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

اجرای راستگرد تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان»؛ به‌زودی

شهردار کرمان، با بیان اینکه تمام پروژه‌های در دست اقدام است و برای یک‌شنبه‌های افتتاح آماده می‌شود، در مورد پیشرفت پروژه تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان»، گفت: مشکل دو معارض این پروژه با توافق مالکان به‌زودی برطرف می‌شود.

تویسرکانی افزود: اجرای بخش راست‌گرد این تقاطع، از سمت بلوار «هوانیروز» به سمت بلوار «کوثر» (رمپ ورودی به پل و بعد از پل)، از سوی پیمانکار تا ۱۰ روز آینده آسفالت خواهد شد و بخش انتهای این تقاطع که به سه‌راه «عطا احمدی» متصل است، یک معارض دارد که در صورت مذاکره با مالک اجرا می‌شود.

شهردارکرمان بیان کرد: در صورت تعامل نداشتن مالک با شهرداری، با دستور مقام قضایی، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، تا پروژه معطل نماند و هرچه سریع‌تر مسیر آزاد شود.

حفظ درختان در رفیوژ وسط بلوار «جهاد»

شهردار کرمان، در مورد اجرای رفیوژ وسط بلوار «جهاد»، به‌سرعت بالای کار اشاره کرد و با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده، این رفیوژ به بزرگراه متصل شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه بر نگه‌داشتن درختان رفیوژ تأکید داشتیم، سرعت کار کمی کاهش یافته است؛ چراکه درختان پایدار و خوبی در رفیوژ وجود دارد؛ بنابراین، با حفظ بخش قابل‌توجهی از درختان، جعبه‌های گل در وسط رفیوژ اجرا و ظرف یک ماه آینده، رفیوژ وسط، به انتهای بلوار «جهاد»، و بزرگراه متصل می‌شود.

اجرای پارک بانوان و بازسازی سه پارک مهم شهر

شهردار کرمان، در ادامه، به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در پارک بانوان در خیابان «شهید مفتح» اشاره و تصریح کرد: این پارک با همکاری پیمانکار در حال اجراست.

تویسرکانی افزود: حصارکشی، اجرای آب‌نما و سازه‌های موجود در پارک مانند بوفه، نمازخانه و اتاق نگهبانی با تلاش شهرداری منطقه یک در حال اجراست و در صورت پیشرفت کار، تا سه ماه آینده افتتاح می‌شود.

وی، همچنین از بازسازی پارک «نماز» خبر داد و با اشاره به اینکه این پروژه از ۱۸ خردادماه آغاز شده است، گفت: ۵۰ درصد کار اجرا شده است و تا ۲۵ روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار کرمان، بازسازی پارک «نماز» را در راستای طرح «بوستان‌ها گلستان می‌شود» برشمرد و بیان کرد: کف‌سازی، جدول‌گذاری، اجرای پایه‌چراغ، تعویض مبلمان، اجرای آب‌نما، جدول‌گذاری دور پارک، اجرای مسیر دوچرخه‌سواری و مسیر پیاده‌روی، از اقدامات درحال اجرا در این پارک است.

تویسرکانی، در بازدید تعدادی از پروژه‌های شهرداری منطقه دو نیز، به بازسازی پارک «نظام مهندسی»، اشاره و تصریح کرد: این اقدام در دو فاز به‌صورت ضلع شرقی و غربی در دستور کار است که زیرساخت ضلع شرقی آن، قبل از ایام محرم تکمیل می‌شود و اجرای مبلمان شهری در مرحله بعد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره یا اینکه این پارک نیز در قالب طرح «بوستان‌ها گلستان می‌شود» قرار دارد، افزود: اجرای ضلع غربی نیز با سرعت در دستور کار قرار دارد.

بهسازی بلوار «حمزه» با هدف پیاده‌محوری

شهردار کرمان، در مورد بلوار «حمزه» نیز به پیاده‌محوری آن اشاره کرد و گفت: تا چهار ماه آینده فاز اول طرح، در حدفاصل تقاطع «آزادگان» و خیابان «ویلا» به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان اینکه در بلوار «حمزه»، هم پیاده‌رو و هم سواره‌رو تعریف شده است، افزود: البته با تأکید بر پیاده‌محوری، عرض پیاده‌رو بیشتر دیده شده است.

بهسازی بلوار «ابوالفضل» و آسفالت آن در هفته آینده

شهردار کرمان، همچنین در بازدید از پروژه بهسازی بلوار «ابوالفضل (ع)» واقع در شهرک «شهید مطهری»، شروع به‌کار این پروژه را روز دهم اردیبهشت‌ماه دانست و هدف از انجام زیرسازی مجدد این بلوار را فرسودگی لایه‌های زیرین زیرسازی پیشین، اعلام کرد و بیان داشت: برای زیرسازی مجدد و اصولی‌تر، مقدار بیشتری خاک‌برداری انجام دادیم.

وی مساحت این زیرسازی را، ۱۰ هزار مترمربع ذکر کرد و افزود: هفته آینده این معبر آسفالت می‌شود.

تویسرکانی، در بازدید از خیابان «میرزارضای کرمانی» به اجرای طرح ایمن‌سازی پیاده‌رو این خیابان، اشاره کرد و گفت: به‌منظور حفاظت از مردم و جلوگیری از سقوط شهروندان در کانال عمیق کنار این خیابان، یک‌سری نرده فلزی، طراحی شده و در حال اجراست.

وی در توضیح بیشتر، افزود: این نرده‌ها با طراحی سنتی، با تلاش واحد خدمات‌شهری شهرداری منطقه پنج کرمان، از میدان «مشتاق»، تا تقاطع خیابان «امام» (ره) به طول ۵۰۰ متر اجرا شده و درحال رنگ‌آمیزی است.

۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی طرح پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» (ارگ)

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز، در بازدید از پروژه پیاده‌راه میدان «توحید» (ارگ) با اشاره به اینکه پروژه از ۲۰ روز پیش شروع شده است، از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی این طرح خبر داد و افزود: ضلع جنوبی این میدان و بخشی از ضلع غربی آن، به پایان رسیده وضلع شرقی نیز در دستور کار است.

محمدرضا یحیی‎ زاده، در ادامه، به اجرای آسفالت خیابان «جوادالائمه (ع)»، جنب سازمان آتش‌نشانی، به میزان ۲۵ هزار متر‌مربع اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اجرای تقاطع سه‌راهی «شرف‌آباد»، و بسته‌شدن بخشی از مسیر، این معبر بسیار پرترافیک خواهد شد؛ بنابراین، برای تسهیل عبور و مرور، آسفالت آن در اولویت اجرا، قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۸ تير ۱۴۰۳
سلام خواهشا منطقه حاشیه و محروم سراسیاب دریابید میدون بیرم آباد ورودی شهر هست ۶ راه و بسیار شلوغ و هر روز تصادف و شلوغی هست لطف کنید بیایید پایین شهر این جا زیرگذر بسازید خیلی زشته ورودی شهر یک میدون تتریک و زشت و مسخره و با کلی معااد داخلش باشه هر روز هم ترافیکه اگر زیرگذر نسازید به خدا واگذارتون می کنم
Iran (Islamic Republic of)
عمید
۱۹:۲۴ ۰۸ تير ۱۴۰۳
یک ذره هم به فکر بلوار هزار منطقه سه کرمان باشید اصلان رسیدگی نمشود مسولین آنجا محل تفریحی است خواهشمندیم آخر ایثار 9قرار بود محل دکل فشار قوی پارک احداث شود چی شد عوارض و مالیات هم از مردم گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۸ تير ۱۴۰۳
سلام خسته نباشید، لطفا شهرک ایرانمنش نبوت۲۱راهم دریابید، که زیربناش خرابه، یه سربه اونجاهم بزنیدفقط بالاشهر رادرست نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۸ تير ۱۴۰۳
شهرک ولایت هم دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۸ تير ۱۴۰۳
لطفا لطفا به شهرک ولایت با این همه جمعیت یه سر بزنید و به وضعیت این شهرک هم رسیدگی کنید.
نه فضای سبز نه محیط بازی و..‌
آخرین اخبار