شهادت بی‌سابقه بازداشت‌شدگان فلسطینی در بند رژیم‌صهیونیستی

آمار‌های جدید نشان می‌دهد میزان شهادت اسرای فلسطینی در بند صهیونیست‌ها از سال ۱۹۶۷ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و پس از ضربات دردناکی که از محور مقاومت فلسطین (حماس) دریافت کرد، تدابیر امنیتی را در مناطق فلسطینی تشدید کرده و اقدام به دستگیری گسترده غیرنظامیان کرده است. این در حالی است که نهاد‌های بشردوستانه از بدرفتاری و شکنجه سازمان یافته فلسطینیان در بند رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند. 

به گزارش الجزیره، کمیسیون امور بازداشت شدگان و جامعه اسرای فلسطینی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: شمار افرادی که از هفتم اکتبر به دست نظامیان صهیونیست بازداشت شده و در اسارت به شهادت رسیده اند بالاترین میزان از سال ۱۹۶۷ محسوب می‌شود. 

این کمیسیون در بیانیه مشترک با سازمان ملل درباره روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، تاکید دارد: مقامات صهیونیست اقدام به شکنجه زندانیان و بازداشت شدگان به طور گسترده می‌کنند. از هفتم اکتبر تاکنون دستکم ۱۸ فلسطینی در بند اسراییل جان خود را از دست داده است. این در حالی است که هیچ آماری درباره بازداشت شدگان در غزه وجود ندارد. 

این بیانیه می‌افزاید: از هفتم اکتبر تاکنون نظامیان صهیونیست ۹ هزار و ۴۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری، و هزاران فلسطینی را در غزه، و صد‌ها فلسطینی را در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بازداشت کرده است. از آن زمان سطح بی سابقه‌ای از شکنجه علیه بازداشت شدگان اجرایی شده است. 

زندانیان آزاد شده از بند رژیم صهیونیستی از گرسنگی شدید، بی توجهی سازمان یافته به مسائل درمانی اسرا، قرار دادن افراد در انفرادی، و بی توجهی به حقوق اولیه بازداشت شدگان خبر می‌دهند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار