دستور وزیر افراطی صهیونیست برای کاهش جیره غذایی اسرای فلسطینی

ایتمار بن گویر دستور داد جیره غذایی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی کاهش یابد.

نهاد‌های بشردوستانه بین المللی بار‌ها درباره شکنجه و بدرفتاری سازمان یافته با اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی هشدار داده اند؛ موضوعی که مقامات صهیونیست نه تنها آن را انکار نمی‌کنند بلکه این موضوع را آشکار بیان کرده و به آن افتخار نیز می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به اظهارات افراط گرایانه اش علیه فلسطینیان شهرت دارد در تازه‌ترین اقدام خود دستور کاهش بیشتر جیره غذایی اسرای فلسطینی در بند این رژیم را صادر کرد؛ اقدامی که گروه‌های حقوق بشری آن را معادل اعمال گرسنگی اجباری بر اسرا تفسیر کرده اند. 

پس از عملیات هفتم اکتبر حماس که ضربات دردناکی به دشمن صهیونیست وارد کرد، بن گویر دستور بستن غذاخوری‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی زندان‌ها را صادر کرد. بدین ترتیب اکنون اسرای فلسطینی برای تامین غذا کاملا متکی به خود زندان‌ها هستند. 

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نامه امروز خود به صراحت خواستار کاهش جیره غذایی زندانیان فلسطینی شده است. وی تاکید دارد: «این اقدام با هدف جلوگیری از حملات رزمندگان صورت می‌گیرد.» با این حال، بن گویر ارتباط این دو موضوع به یکدیگر را تشریح نکرد. 

انجمن حقوق مدنی در سرزمین‌های اشغالی، یک نهاد بشردوستانه می‌گوید اقدام اخیر تل آویو سیاست گرسنگی دادن به اسرا است. براساس شهادت اسرا، غذای ارائه شده به اسرای فلسطینی ناکافی و غیربهداشتی است و به شدت به سلامت و کرامت آنها آسیب وارد می‌کند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۷ تير ۱۴۰۳
جالبه هر غلطی دوست داره میکنه کشورهای مدعی حقوق بشر هم خفه خون گرفتن
آخرین اخبار