رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری

در راستای آماده سازی برش‌های ویژه منطقه‌ای در حوزه شهرسازی، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بر اساس ظرفیت‌های منطقه ۲ این کلانشهر، این طرح را ابلاغ کرده است.

جواد اصغری معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در ادامه روند ابلاغ برنامه‌های عملیاتی مناطق، برش منطقه‌ای منطقه۲ بعد از برگزاری جلسات تخصصی در ۹ سرفصل شامل حوزه مطالعات با دو اقدام مصوب، سیما و منظر شهری با چهار اقدام، پیشخان زیارت با چهار اقدام، کمیسیون ماده۵ با چهار اقدام، امور شهرسازی با چهار اقدام، نظارت بر ساخت‌وساز‌ها و کمیسیون‌های ماده۱۰۰ در مجموع با هفت اقدام، حریم شهر با پنج اقدام، حوزه سرمایه انسانی و زیرساخت‌ها با سه اقدام و در پایان سرفصل ارزیابی عملکرد نیز با سه اقدام تدوین شده است.

او افزود: درباره موارد مطرح‌شده، یکی از موضوع‌هایی که مدنظر است؛ اولویت‌بندی، پیگیری از مشاور و تهیه طرح‌های مطالعاتی موردنیاز و همچنین طرح فرصت‌ها و ظرفیت‌های باز تنظیمی ارائه‌شده در کمیسیون ماده ۵ است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اعلام اینکه میانگین پرونده‌های رسوب شده در منطقه نسبتا قابل ملاحظه است، ادامه داد: تعداد زیادی از پرونده‌های رسوب شده با توجه به مصوبات «قرارگاه کاهش زمان پاسخگویی به پرونده‌های شهرسازی»، قابل پاسخگویی بوده است و از مدیران شهرداری منطقه ۲ انتظار می‌رود تا با اجرای دقیق مصوبات و پیگیری حل‌وفصل پرونده‌های رسوب شده، مدت زمان صدور پروانه را به حد مطلوب قرارگاه برسانند.

اصغری بیان کرد: رفع خطر از گود‌های خطری منطقه یکی دیگر از اولویت‌هایی است که با توجه به حساسیت‌های موجود باید منطقه ضمن رصد دقیق و ثبت اطلاعات و به روزآوری وضعیت گود‌های خطری نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کند؛ همچنین با توجه به حجم بالای اجرای آرا در منطقه ۲ از مدیران این منطقه انتظار می‌رود نسبت به سرکشی و حضور مداوم و مستمر، از تمام مراحل اجرای آرا، اقدامات لازم را صورت دهند.

او همچنین درباره موضوع‌های سرمایه انسانی و زیرساخت‌ها تصریح کرد: لزوم همکاری مناطق در حوزه‌های آموزش تخصصی همکاران، رفع ایراد و به‌روزرسانی سخت‌افزاری برای همکاران معاونت شهرسازی و معماری در مناطق، اعلام نیاز موضوع‌های آموزش شهروندی و ... انکارناپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.