قاضی ویژه جرائم انتخاباتی در دادسرای زرند مستقر می شود

با برگزاری جلسه توجیهی برای ضابطین عام، عوامل فراجا آماده تامین امنیت، پیشگیری از وقوع جرائم و برگزاری انتخاباتی سالم در هشتم تیر ماه شدند.

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند؛ در جسله آموزشی ویژه ضابطین عام دادگستری ضمن دعوت از مردم جهت شرکت در انتخابات گفت: دادسرای شهرستان همچون انتخابات سال گذشته با حفظ بی طرفی آمادگی لازم را جهت رسیدگی فوری به جرائم انتخاباتی را دارد.

وی با بر شمردن و تشریح مهمترین جرائم انتخاباتی گفت: خوشبختانه تا به امروز تخلف و جرم خاصی در حوزه انتخابات گزارش نشده، اما این خویشتن داری و رعایت اخلاق تا روز انتخابات بایستی دنبال، تا زمینه ساز انتخاباتی سالم، مشارکتی، امن، رقابتی با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم شود.

رضا یعقوبی گفت: اصل امانت داری از آرای مردم، لزوم هوشیاری عوامل تامین نظم و امنیت شعب در روز رای گیری را طلب می‌ کند به همین جهت بایستی با دانستن جرائم انتخاباتی نسبت به آن‌ها حساسیت داشته و در صورت وقوع مراتب به دادسرای شهرستان گزارش شود.

این مقام قضایی حفظ بی طرفی و قاطعیت مامورین و عوامل برگزاری انتخابات را مهم دانست و گفت: ایجاد حاشیه و برهم زدن تجمعات قانونی انتخاباتی، هتک حرمت نامزدها، مخدوش کردن پوستر‌ها و آثار انتخاباتی نامزد‌ها و تبلیغ خارج از موعد جرم بوده و طرفداران نامزد‌ها بایستی آن‌ها را مد نظر قرار داده و از سویی دیگر مسئولین ارشد دولتی و ناظرین شورای نگهبان از هر گونه توصیه، تبلیغ، له یا علیه نامزد‌ها خود داری کنند.

مدعی العموم زرند از استقرار قاضی ویژه جرائم انتخاباتی در روز انتخابات خبر داد و بیان کرد: قاطعیت دستگاه قضایی از ابتدای آغاز فرایند انتخابات تا برگزیده شدن رییس جمهور منتخب است، اما حساسیت در روز رای گیری دو چندان خواهد بود و به همین جهت با استقرار قاضی ویژه در روز انتخابات به جرایمی از جمله خرید و فروش رای، تقلب در برگ رای و شمارش آرا، تهدید و ایجاد رعب و وحشت، رای دادن با شناسنامه دیگری، اخلال در امر انتخابات، توصیه به افراد جهت رای به نامزدی خاص از سوی اعضای شعبه و... در لحظه رسیدگی خواهد شد.

برچسب ها: دادگستری ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.