۴۶۸ شعبه اخذ رأی برای شهرستان کرمان

در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۴۶۸ شعبه اخذ رأی برای شهرستان کرمان در نظر گرفته شده که ۲۰ شعبه اخذ رأی سیار است.

 رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان با بیان اینکه ۴۶۸ شعبه اخذ رأی در شهرستان کرمان قرار دارد، گفت: از این تعداد ۳۰۹ شعبه در کرمان و ۵۰ شعبه در بخش مرکزی قرار دارند.

علی بابابی افزود:در بعضی از نقاط بنابر ضرورت دو شعبه وجود دارد و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که در شعب ازدحام جمعیت نداشته باشیم. همچنین در بعضی از شعب که پیش‌بینی ازدحام وجود دارد محل اخذ رأی بانوان و آقایان جدا تعبیه شده است.


رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان از وجود ۲۰ شعبه اخذ رأی سیار در شهرستان کرمان خبر داد و اظهار کرد: خط سیر این شعب به‌گونه‌ای است که همه افراد و مخاطبان در بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، زندان و... بتوانند در رأی‌گیری مشارکت داشته باشند. همچنین یکی از این شعب ویژه خانواده شهدا و جانبازان در نظر گرفته شده است البته نمی‌توان به همه خانواده‌ها سرکشی کرد.


بابایی ادامه داد: در گلزار شهدای کرمان چهار شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است که در مرکزیت یک شعبه ویژه بانوان و یک شعبه ویژه آقایان قرار دارد. همچنین یک شعبه در حسینیه شهدا پیش‌بینی می‌شود و یک شعبه هم در حالت آماده‌باش قرار دارد که در صورت ازدحام جمعیت فعال می‌شود.


فرماندار کرمان با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر در شهرستان کرمان در برگزاری انتخابات دخیل هستند، اظهار کرد: ۶۵ درصد شعب در مدارس و ۳۵ درصد در مساجد و ادارات قرار دارند که برای پشتیبانی و تأمین امکانات تمهیدات لازم اندیشیده شده و با توجه به گرمی هوا زیرساخت‌ها به نحو مطلوبی فراهم شده تا مردم دچار مشکل نشوند.


وی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات چهار شاخص مد نظر رهبر معظم انقلاب در بحث سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت مد نظر است، تصریح کرد: سلامت و مشارکت در برگزاری فرایند انتخابات اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا آرای مردم را حق‌الناس می‌دانیم و وظیفه صیانت از آنها را داریم و نخستین تذکر به عوامل اجرایی سلامت انتخابات بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.