تورم مواد غذایی در ایران کاهش یافت

قائم مقام وزیر جهاد گفت: علی‌رغم افزایش تورم مواد غذایی در کشور‌های بزرگ، تورم مواد غذایی در ایران طی یکسال گذشته یک سوم شد.

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد در امور تجارت و تنظیم بازار در برنامه رادیو اقتصاد مشارکت بالا در انتخابات کشور را پشتوانه تصمیمات کشور دانست و گفت: عدم مشارکت مردم باعث تضعیف ایران در جایگاه بین الملل و مسائل و مشکلات داخل کشور می شود، بنابراین عدم مشارکت در انتخابات نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی کند، بلکه مشکلات را افزایش داده و شرایط را سخت می کند.

به گفته او، برخی مردم بدلیل برخی گلایه ها به عدم مشارکت تمایل دارند، در حالیکه مشارکت بالا با هر سلیقه و نگاهی، به عنوان پشتوانه کشور در عرصه های بین المللی، رفاه داخل را افزایش داده و به حل مشکلات کمک می کند.

پیمان پاک ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که حرکت خوبی در کشور صورت گرفته که اگر ادامه پیدا می کرد، مشکلات قابل حل خواهد بود. حال در شرایط فعلی اگر کمک شود و همه یکپارچه مشارکت کنند، قطعا مشکلات قابل حل خواهد بود و می توان از فرصت های خوبی که در شرایط پیچیده فعلی بوجود آمده استفاده کرد.

قائم مقام وزیر جهاد با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: علی رغم اقدامات مثبت صورت گرفته، خلاف آن را به تصویر کشیدند تا جریان ناامیدی را بر مردم حاکم کنند، درحالیکه این اقدامات زمانی به نتیجه می رسد که مشارکت افزایش بیشتری داشته باشد و به عبارت دیگر اگر مردم پشتوانه دولت باشند تا دولت کارآمد سرکار بیاید، این امکان وجود دارد که به بهترین نحو شرایط منطقه و پیچیده جهانی را به فرصت تبدیل کرد تا بتوان از پتانسیل کشور به بهترین نحو استفاده کرد.

تورم مواد غذایی در ایران به یک سوم رسید

او در پاسخ به این سوال که با وجود تورم ۲ رقمی و تغییرات اقلیمی که در اختیار ما نیست، مشارکت در انتخابات می تواند چه تاثیری داشته باشد، گفت: براساس آمار  تورم مواد غذایی و خوراکی ها در ایران یک سوم شده است، درحالیکه کشورهای بزرگ همچون روسیه، هند، ترکیه و اندونزی با تورم های بالا روبرو بودند چراکه شرایط جهانی بواسطه مسائل اقلیمی باثبات نیست.

پیمان پاک در ادامه افزود:  افزایش مشارکت و پشتوانه نظام منجر به استفاده حداکثری از پتانسیل های داخل می شود.

امنیت غذایی اولویت نخست کشورهای پیشرفته

قائم مقام وزیر جهاد در امور تنظیم بازار درباره اثرگذاری توسعه کشاورزی مدرن و پیشرفته بر هزینه های تولید گفت: یکی از مهم ترین موضوعات در جهان امنیت غذایی است، وقتی در شرایط پیچیده امروز می بینیم امنیت غذایی به حدی مهم است که جزو اولویت های اکثر کشورهای پیشرفته قرار می گیرد، ما را به اهمیت این موضوع بیشتر واقف می کند که در حوزه امنیت غذایی بتوانیم تحول جدی ایجاد کنیم.

پیمان پاک ادامه داد: ایران در بخش کشاورزی حوزه های باغبانی و دامپروری ظرفیت های بالایی دارد که براین اساس وظیفه اصلی دولت هاست که با تحول جدی و ارتقای سطح دانش فنی به افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه ها کمک کنند تا از یک سو درآمد بهره برداران بالا رود و از سوی دیگر با تولید کافی غذای سفره های مردم تامین شود.

ایران با افزایش بهره وری  به صادرکننده مرغ  در منطقه تبدیل شد

قائم مقام وزیر جهاد با بیان اینکه توسعه تکنولوژی و توجه ویژه به تولید جزو سرفصل های اصلی و اولویت دار دولت چهاردهم خواهد بود، افزود: سالها در صنعت مرغ و تخم مرغ دچار مشکل بودیم، درحالیکه با افزایش بهره وری و راندمان تولید به صادرکننده تبدیل شدیم که این امر بدان معناست که در حوزه های دیگر هم این ظرفیت وجود دارد.

او گفت: هم اکنون نقش ویژه ای در امنیت غذایی منطقه داریم که  این امر با افزایش راندمان و بهره وری توسعه تکنولوژی محقق شده  است و همواره با توجه ویژه به تولید دیگر بخش ها هم این ظرفیت امکان پذیر است.

خبرنگار: آزاده محبی

برچسب ها: مواد غذایی ، نرخ تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۸ تير ۱۴۰۳
وقتی مردم نمیتونن مرغ بخرن پس باید صادر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۸ تير ۱۴۰۳
مطمئنید اینا میرن بازار و خرید میکنن ؟؟
نکنه غذای طبخ شده زیر نظر پزشک تغذیه برا خودشون و خانواده محترم شون میارن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۸ تير ۱۴۰۳
کاهش تورم غذایی یعنی کاهش قیمت گوشت، مرغ، برنج،شکر،لبنیات و غیره و .... نه تنها کاهش قیمتی توی این محصولات ندیدیم بلکه هر روز هم افزایشی هم بوده
Iran (Islamic Republic of)
محمدولایی بازنشسته
۱۱:۵۴ ۰۸ تير ۱۴۰۳
کلا قیمت اجناس ومایحتاج مردم برا پولدارها ودولتیها افت نود ونه درصدی کرده مثلا پیاز شده ده ریال ده سال پیش:::
Iran (Islamic Republic of)
عارف اهواز
۱۱:۵۱ ۰۸ تير ۱۴۰۳
دروغه هرهفته ی قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۸ تير ۱۴۰۳
قائم مقام جان خوابت خیر باشه انشالا خداروشکر اونقدر حقوق میگیری که نمیدونی تورم چیه و واستون قابل درک نیست اگه شما و بقیه مدیران راست میگید یکسال با حقوق اداره کاری زندگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۸ تير ۱۴۰۳
نگران نباشین، به خاطر انتخاباته، بعدش میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۸ تير ۱۴۰۳
بله درسته تورم تک رقمی در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۸ تير ۱۴۰۳
کدوم کاهش نام ببرید تا بدونیم
آخرین اخبار