اقدامات ماندگار دولت سیزدهم

ساخت حدود ۱۶۹ کیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در ۳سال فعالیت دولت شهید آیت‌الله رئیسی ۱۶۸.۹ کیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی تامین اعتبار و ساخته شد.

محمد مشتری گفت: علاوه بر آن استان ۲۳۸ روستای دیگر نیز نیازمند ساخت راه روستایی است که از این تعداد ۱۵۸ روستا، روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و ۸۰ روستا نیز روستا‌های بالای ۵۰ خانوار است. وی افزود: برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید ۵۷۸ کیلومتر و برای روستا‌های بالای ۵۰ خانوار نیز باید ۲۵۲ کیلومتر راه روستایی ساخته شود که در مجموع برای ساخت آن بیش از ۳هزارو ۴۶۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه گفت: با این حال میانگین راه روستایی استان از میانگین کشوری کمتر است، اما با ساخت و ساز‌های انجام شده شاخص راه روستایی سه پله ارتقا یافته است. مشتری اضافه کرد: شاخص راه‌های روستایی در خراسان شمالی ۷۸.۲ درصد و شاخص کشوری ۸۵.۹ درصد است که ۶.۹ درصد با میانگین کشوری فاصله دارد. به گفته وی، همچنین هم اکنون ۳۶ کیلومتر راه روستایی ساخته شده، آماده آسفالت در استان وجود دارد.

طول راه‌های روستایی خراسان شمالی چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه‌های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان‌های کشور قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.