آغاز اردوی فرهنگی و قرآنی از فردا

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: اردوهای فرهنگی و قرآنی تابستان برای ۳ هزار دانش آموز برگزار می‌شود.

سید محمد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش در نشست خبری اردو فرهنگی قرآنی دانش آموزان متوسطه گفت: بنیاد مستضعفان در دوره جدید خود بنا را بر این گذاشته تا به کودکان، نوجوانان و جوانان مناطق محروم در حوزه‌های مختلف توجه کند.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از حوزه‌های است که بنیاد مستضعفان به آن توجه می‌کند؛ تصریح کرد: بنیاد مستضعفان و موسسه علوی در تلاش است تا فاصله‌های آموزشی دانش آموزان در مناطق محروم و غیر محروم کم شود.

او با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات ما تقویت سواد رسانه ای و الگو خانوادگی است افزود: بنیاد علوی در مقایسه با سال گذشته بیش از ۴ برابر اعتبارات برای اجراسازی برنامه‌ها اختصاص داده است که نزدیک یک همت  است.

بطحایی گفت: بنیاد مستضعفان برای مدارس شبانه روزی مناطق محروم برنامه‌های مختلفی را انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوها برای ۳ هزار  دانش آموز متوسطه دوم و ۵۰۰ معلم از ۷ استان کشور تصریح کرد: سه اردو تابستانی، کتابخوانی، فرهنگی و ادبی از فردا آغاز شده و افتتاحیه آن امشب است.

به گفته بطحایی این اردوها در تیر و مرداد برگزار می‌شود.

او با اشاره به این که ۱۰۰۰ دانش آموز مناطق محروم به این اردوها می‌آیند؛ ادامه داد: در دومین اردو کتابخوانی ترویج می‌شود و دانش آموزان به کتاب خوانی ترغیب می‌شوند. 

بطحایی با اشاره به این که در اردو سوم بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز مرزی دعوت شده‌اند؛ اظهار  کرد: دانش آموزان در این اردو با فرهنگ و تمدن اسلامی آشنا می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار