مقام آلمانی:

با آمدن ترامپ آمریکا پشت اوکراین را خالی می‌کند

دبیرکل ائتلاف حزب دموکرات آزاد آلمان معتقد است با انتخاب ترامپ، آمریکا ممکن است مسیر خود را در مورد اوکراین تغییر دهد و آن را ترک کند.

بیژن جیرسرایی، دبیرکل ائتلاف حزب دموکرات آزاد آلمان (FDP) گفت که در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، این کشور ممکن است مسیر خود را در مورد اوکراین تغییر دهد و آن را ترک کند. او در مصاحبه با N-TV گفت: این امکان وجود دارد که به عنوان مثال، دولت ترامپ در اوایل سال آینده به ما بگوید: «اروپایی‌های عزیز، درگیری در اوکراین کار شماست.» و این، البته، عواقب چشمگیری برای توسعه وقایع در اوکراین خواهد داشت.

جیرسرایی همچنین پیشنهاد کرد که در آینده نزدیک واشنگتن کمتر و کمتر به وضعیت اروپا علاقه‌مند خواهد شد و بر چین تمرکز خواهد کرد. وی افزود: در نتیجه، ایالات متحده آمادگی تامین مالی امنیت کشور‌های اروپایی را نخواهد داشت.

ترامپ بار‌ها گفته است که در صورت انتخاب مجدد، می‌تواند مناقشه روسیه و اوکراین را تنها در ۲۴ ساعت حل کند. پیش از این، رویترز گزارش داده بود که کیت کلوگ و فرد فلیتز مشاوران ترامپ طرحی را برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین به او ارائه کردند که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، اجرایی خواهد شد. آنها همچنین اشاره کردند که در صورت امتناع روسیه از مذاکره، ایالات متحده باید کمک به اوکراین را افزایش دهد. به گفته مشاوران، فدراسیون روسیه «می تواند متقاعد شود تا پای میز مذاکره بنشیند و قول دهد پیوستن اوکراین به ناتو را برای مدت طولانی به تعویق بیندازد.» 

با این حال، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت که کی یف نمی‌تواند با طرح حل و فصل مناقشه روسیه و اوکراین که توسط مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پیشنهاد شده بود، موافقت کند. 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: طرح پیشنهادی مشاوران ترامپ باید وضعیت میدان نبرد را در نظر بگیرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیراً ابتکار صلحی را ارائه کرد که نه غرب و نه اوکراین آن را نپذیرفتند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۱۹:۲۳ ۱۰ تير ۱۴۰۳
ایران بهتره به فکر خودش باشه که با اومدن نرامپ بیچاره میشیم
آخرین اخبار