دو سوم صهیونیست‌ها خواستار برکناری نتانیاهو هستند

جدیدترین نظرسنجی منتشر شده از اراضی اشغالی نشان داد که دو سوم شهرک نشینان، نتانیاهو را مناسب نخست وزیر نمی‌دانند.

یک نظرسنجی که توسط کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی انجام شد نشان داد که حدود دو سوم صهیونیست‌ها از برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سیاست حمایت می‌کنند.

بنابر گزارش سما الاخباریه، بر اساس این نظرسنجی، ۶۶ درصد معتقدند که نتانیاهو که ۷۴ سال سن دارد، باید بازنشسته شود و برای دوره هفتم نامزد نشود، در حالی که ۲۷ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که او باید برای یک دوره جدید کاندید شود و به حرفه سیاسی خود ادامه دهد و ۷ درصد نیز معتقدند که نمی‌دانند او باید برای یک دوره جدید نامزد شود یا نه.

نظرسنجی جدید در حالی انجام شد که سایر نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بنی گانتس، رهبر حزب اپوزیسیون وحدت ملی نسبت به نتانیاهو برای پست نخست‌وزیری در صورت برگزاری انتخابات شانس بیشتری دارد. پیش از این بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه معاریو، ۴۴ درصد از صهیونیست‌ها گانتس را برای ریاست کابینه صهیونیستی ترجیح می‌دهند در حالی که ۳۸ درصد به نتانیاهو رای داده اند.

شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست شب گذشته نیز در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی دست به تظاهرات اعتراضی زده‌اند.  پیش از این نیز سرزمین‌های اشغالی بارها شاهد برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی مشابه از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست بوده است.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار