واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهر بیرجند آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مرحله اول قرعه کشی و واگذاری قطعات زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در شهر بیرجند و روستای شکراب آغاز شد.

 مودی  مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مرحله اول قرعه کشی برای متقاضیان شهر بیرجند و روستای شکراب به صورت سامانه‌ای انجام شد.

وی افزود: هشت هزار و ۶۱۴ نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت در شهر بیرجند ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۹۲ متقاضی تایید نهایی شدند و در مرحله اول برای چهار هزار و ۶۴۴ متقاضی از طریق سامانه قرعه کشی و تخصیص زمین انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۵۰۰ متقاضی بنا به درخواست و انتخاب متقاضیان در روستای شکراب، چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی نیز در شهر بیرجند هستند.

وی اظهار کرد: از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود.

مودی گفت: همچنین از مجموع ۵۰۰ متقاضی روستای شکراب ۲۴۷ متقاضی دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲۵۳ متقاضی دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند که زمین به صورت ویلایی واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به طولانی شدن روند واگذاری زمین به متقاضیان تسهیلات قانون جوانی جمعیت در شهر بیرجند گفت: دلیل اصلی تاخیر در واگذاری اراضی اشتباه متقاضیان در زمان ثبت‌نام و تعیین شاخص فرزند سوم یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال بود که برای اینکه حقی از متقاضیان ضایع نشود طی فراخوان‌های متعدد از آنان درخواست شد با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی نسبت به اصلاح فرآیند ثبت نام اقدام کنند تا پس از اصلاح به صورت متمرکز قرعه کشی انجام شود.

وی بیان کرد: متقاضیانی که در مرحله اول مشخص شدند به معاونت املاک و حقوقی اداره کل معرفی می‌شوند و پس از ارسال پیامک متقاضیان می‌توانند به اداره پست مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده و سایر مراحل اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار