از دستگیری عاملان تیراندازی تا کشف کالا‌های قاچاق در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در اتوبوس

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی ممسنی هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این خودرو ۲۱۰ بسته تخم هنداونه خارجی، ۱۰ پک ظرفشویی و متعلقات، ۲۸ کارتن ۱۲ تایی بغل یاتاقان خودرو تویوتا، ۱۵ دستگاه کارت خوان، ۳ دستگاه مانیتور ضبط، ۳۰ کیلوگرم قهوه، ۲۰ عدد کرم آب‌رسان، ۴۰ عدد ژل تزریقی فیلر و ۶۰ قطعه خودرو خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به اینکه ارزش محموله کالای قاچاق برابر نظر کارشناسان ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

واژگونی وانت پیکان با یک کشته و ۶ مجروح

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از واژگونی سواری وانت پیکان و کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۶ تن دیگر خبر داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال استان فارس بیان کرد: در پی اعلام یک فقره واژگونی خودرو در محور مواصلاتی کوار - شیراز به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس‌راه به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سواری وانت پیکان حامل ۸ سرنشین منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه یک نفر فوت و ۶ سرنشین نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه علت این حادثه، تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام شده است، گفت: رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی می‌تواند از بروز اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری کند.

دپو ۴ میلیارد ریالی کالای قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف محموله قاچاق ۴ میلیارد ریالی از درون ۳ دستگاه خودرو در شهر صدرا خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۲۸ صدرا با انجام اقدامات پلیسی از دپو کالای قاچاق درون چند دستگاه خودرو در شهر صدرا مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از پارکینگ یک انبار، ضمن توقیف ۳ خودرو پژو ۴۰۵ و پژو پارس، موفق شدند از درون آن‌ها اقلامی از جمله ۱۷ بطری ۴ لیتری حاوی سرکه، ۶ کارتن پودر مخمر کیک، ۳۱ کارتن بیسکوئیت و ۸ کارتن کاغذ کادو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش محموله قاچاق کشف شده برابر با نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

عاملان تیراندازی در پاسارگاد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری ۲ نفر از عاملان درگیری و تیراندازی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: در پی خبر اعلامی از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های این شهرستان، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ۲ برادر به علت اختلافات مالی با یکدیگر درگیر شده اند که منجر به نزاع دسته جمعی و تیراندازی با اسلحه ساچمه زنی شده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: با توجه به متواری گردیدن متهمان با هماهنگی قضائی و با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران انتظامی هر ۲ متهم را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ زنگنه نیا با بیان اینکه استفاده از سلاح در نزاع‌ها و به جهت ایجاد ترس و وحشت و تحت هر عنوان پیگرد قانونی دارد، افزود: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

عاقبت متهم

خودرو رها شده در فسا مسروقه بود

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف خودرو پراید مسروقه خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پراید رها شده در یکی از محلات شهر مشکوک شدند.

او ادامه داد: با بررسی در سامانه پلیس مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت دارد.

این مقام انتظامی از سیر مراحل قانونی جهت تحویل خودرو به مالباخته خبر داد و تصریح کرد: اقدامات پلیس جهت شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

دستگیری سارق قطعات خودرو در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق قطعات خودرو و اعتراف او به ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری و قطعات خودرو در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: مأموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات میدانی رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار را در این سرقت‌ها بدست آورده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی او را دستگیر کردند. 

فرمانده انتظامی کازرون تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود، اما هنگامی که با مدارک و مستندات خاص پلیس مواجه شد، به ۶ فقره سرقت وسایل و قطعات خودرو اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کلاهبرداری با عکس بیمار

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی کاربر اینستاگرام که با اشتراک گذاری تصویر فرد بیمار قصد کلاهبرداری داشت، خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر اشتراک عکس او در صفحه اینستاگرام فردی ناشناس و تقاضای کمک مالی، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی مستندات موجود، ماموران انتظامی متهم که اهل یکی از شهرستان‌های همجوار بود را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات پلیس، متهم شگرد خود را تصویربرداری غافلگیرانه از شاکی هنگام درمان در بیمارستان و اشتراک گذاری تصویر او در صفحه اینستاگرام همراه با درج شماره حسابی برای دریافت کمک مالی به بیمار عنوان کرد.

سرهنگ آراوند با اشاره به سیر مراحل قضائی پرونده در دادسرا و تحویل متهم به زندان، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: شهروندان با حفظ هوشیاری در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نداشتن اطمینان به پیام‌هایی که قصد سوء استفاده از خیرخواهی شهروندان گرامی را دارند، کلاهبرداران را ناکام بگذارند.

کشف پراید سرقتی در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ قائمیه هنگام گشت‌زنی هدفمند به یک خودرو پراید که کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر به کلانتری انتقال دادند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار بی‌توجهی به هشدار‌های پلیس و استفاده نکردن از تجهیزات بازدارنده را از مهم‌ترین علل بسترساز وقوع سرقت قلمداد کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری یک سارق و کشف ۴ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خرد از محله‌های شهر طسوج، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: در این رابطه ماموران پاسگاه طسوج با انجام اقدامات پلیسی، یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه سارق دستگیر شده در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ هاشمی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستبند بر دست متهم

ناکام ماندن قاچاقچی ۹ رأس احشام در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۹ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق و خودرو‌های شوتی، ماموران انتظامی فرماندهی انتظامی لامرد هنگام بررسی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری سمند مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو تعداد ۹ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عاملان تیراندازی به سمت یکی از عشایر در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۲ نفر از عاملان درگیری و تیراندازی به سمت یکی از عشایر در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ لطف الله محمدی فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: در پی خبر اعلامی از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های این شهرستان، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد ضارب و برادرش با یکی از عشایر سیار به علت چرای دام درگیر شده و پس از تیراندازی با اسلحه ساچمه زنی به سمت او از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران انتظامی هر ۲ متهم را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه فرد مضروب از ناحیه سر و صورت مجروح شده و وضعیت عمومی او پایدار است، گفت: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی لارستان هنگام گشت‌زنی در سطح شهر به یک دستگاه موتور‌سیکلت با ارکان مخدوش که کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و پس از بررسی و استعلام مشخص شد موتورسیکلت سرقتی است.

او با اشاره به اینکه تلاش جهت شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار قرار دارد، افزود: موتور‌سیکلت پس از شناسایی مالک برابر دستور قضایی تحویل او شد.

سرهنگ یوسفی از شهروندان درخواست کرد: هشدار‌های انتظامی را جدی گرفته و از روشن گذاشتن وسایل نقلیه به خصوص موتورسیکلت در معابر عمومی جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار