از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف یخچال‌های قاچاق در فارس

مهم‌ترین حوادث ۴ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۹ دستگاه انواع موتورسیکلت قاچاق از پارکینگ‌های فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها خبر داد و گفت: در اجرای این طرح، ۴۹ دستگاه انواع موتورسیکلت قاچاق کشف شد. 

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های جامع انتظامی مبنی بر برخورد جدی با کالای قاچاق، طرح سرکشی از پارکینگ‌ها به مدت ۳ روز توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در شیراز اجرا شد.

او افزود: ماموران پلیس در اجرای این طرح و سرکشی از ۳ پارکینگ وسایط نقلیه توقیفی، موفق شدند در مجموع ۴۹ دستگاه انواع موتورسیکلت قاچاق را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه ۱۶۱ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برخورد با کالای قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این مجموعه است، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف ۲ موتورسیکلت قاچاق در شیراز 

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در اجرای این طرح، ماموران یگان امداد ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق را توقیف کردند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

او، مبارزه با پدیده قاچاق را از مهم‌ترین اولویت‌های کار پلیس برشمرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از نگهداری کالا‌های قاچاق، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف یخچال‌های قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۷ دستگاه یخچال خارجی قاچاق در عملیات مأموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی رستاق در جهت اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، ۶ دستگاه خودرو وانت حامل بار قاچاق را شناسایی و جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این خودرو‌ها حامل ۷ دستگاه یخچال خارجی قاچاق و بدون هرگونه مدارک قانونی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های قاچاق مشکوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: در این رابطه ۶ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کشف خودرو مسروقه در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف یک دستگاه سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پاسارگاد در جهت اجرای طرح امنیت محله محور، هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه سواری پراید پارک شده در کنار خیابان مشکوک شدند.

او ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که خودرو مذکور دارای سابقه سرقت است که جهت اقدامات بعدی به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار دارد، از مالکان وسایط نقلیه خواست تا اتومبیل خود را به لوازم ایمنی ضد سرقت مانند سیستم دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده از سرقت مجهز کنند.

کشف گازوئیل قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی و پاسگاه انتظامی درودزن این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف ۱۰ کیلوگرم تریاک در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: در بازرسی از یک دستگاه خودرو پراید، ۱۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان لامرد اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان لامرد هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیلوگرم تریاک کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق موتورسیکلت در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری سارق و کشف ۲ دستگاه موتور‌سیکلت سرقتی خبر داد. 

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۲ بعثت هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتوسیکلت مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری سارق، تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفای متهم دستگیر شده یکدستگاه موتورسیکلت سرقتی دیگر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه سارق در بازجویی‌های اولیه به ۲ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد، افزود: متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

عاقبت متهم

سارق سابقه دار در شیراز دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری سارق سابقه دار توسط ماموران این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت به عنف در سطح شهر شیراز، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران کلانتری ۲۰ گل سرخ با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل اختفا سارق شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک تیغه سلاح سرد، یک دستگاه تلفن همراه و سایر وسایل مسروقه کشف شد.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه در سوابق متهم جرائمی از قبیل ۲ فقره درگیری با سلاح سرد نیز وجود دارد، تصریح کرد: این سارق پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار