۵ استان کشور پیشرو در خرید تضمینی گندم هستند

مجری طرح گندم گفت: بنابر آمار استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، ایلام و خراسان رضوی پیشرو در خرید تضمینی گندم هستند.

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم با ارزش ۹۸ هزار میلیارد تومان از کشاورزان ۲۸ استان کشور خریداری شده است.

به گفته او، طبق آمار میزان خرید در مدت مشابه سال قبل ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن بود که بر این اساس تا روز گذشته میزان خرید ۴۵۰ هزار تن رشد داشته است.

سهرابی گفت: خوزستان با یک میلیون و ۶۱۷ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۲۰ هزار تن، فارس ۶۷۵ هزار تن، ایلام ۳۲۰ هزار تن و خراسان رضوی ۲۸۰ هزار تن جزء ۵ استان برتر خرید تضمینی گندم هستند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد با بیان اینکه برداشت گندم تا پایان شهریور ادامه دارد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال میزان خرید تضمینی گندم از ۱۱.۵ میلیون تن فراتر رود که بر این اساس نیازی به واردات در حوزه صنف و صنعت نداریم.

او از پرداخت ۴۰ همت مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: پیگیری ها برای پرداخت مطالبات ادامه دارد که امیدواریم هرچه سریع تر پرداختی ها انجام شود.

سهرابی گفت: برآوردها حاکی است امسال ۱۴.۵ تا ۱۵‌.۵میلیون تن گندم تا پایان شهریور ماه از مزارع آبی و دیم برداشت شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۱ تير ۱۴۰۳
لطفا درمورد این که چرا بیمه کارگری باغ در فروردین افزایش داشت از 700 سال گذشته به 1050 امسال الان به 1500 در اردیبهشت وخرداد رسیده علت این افزایش دوبرابری حق بیمه کارگر چیست
آخرین اخبار