رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از ابتدای دولت تا کنون ۸ هزار سرویس بهداشتی تخریب و مجددا ساخته شده اند.

از آن جا که مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و ساعت های زیادی از عمر خویش را در خانه دوم می گذرانند؛ طبیعتا وجود برخی امکانات در مدارس ضروری و واجب است.

خصوصا اگر این امکانات به بهداشت و سلامت دانش آموزان ارتباط داشته باشد؛ باید حتما مورد توجه و رسیدگی باشد.

بدون شک یکی از مهمترین ملزوماتی که هر مدرسه باید داشته باشد٬ دسترسی به سرویس بهداشتی مناسب است. به طوری که برای هر کلاس در مدرسه یک سرویس بهداشتی باید ساخته شود.

بر اساس گزارش‌ها، تعداد سرویس‌های بهداشتی هر مدرسه به فضا، تعداد دانش‌آموزان و نقشه مدرسه بستگی دارد. به همین دلیل ممکن است تعداد سرویس‌های بهداشتی در مدارس با یکدیگر متفاوت باشد.

خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون حدود ۱۴ هزار سرویس بهداشتی که نیاز به بازسازی، ترمیم و تخریب دارند در کشور شناسایی شده بودند.

وی با بیان این که از ابتدای دولت تا کنون ۸ هزار سرویس بهداشتی تخریب و مجددا ساخته شده اند؛ افزود: مسئله سرویس بهداشتی به گونه‌ای است که حتما باید تخریب شده و دوباره ساخته شود.

او با بیان این که در طرح شهید عجمیان ۱۵۰ میلیارد تومان برای بهسازی و ساخت سرویس‌های بهداشتی اختصاص یافته است؛ ادامه داد:  بر اساس آمار اعلام شده، مدارس کشور به ۶ هزار سرویس بهداشتی جدید نیاز دارند.

خان محمدی در پاسخ به این سوال که چرا این آمار در مقایسه با گذشته تغییری نکرده است؛ تصریح کرد: در گذشته برخی از مدارس ایمن بودند که در حال حاضر طبق آمار نیاز به بهسازی و ترمیم دارند به همین علت این آمار ثابت مانده است.

وی با بیان این که قرار است حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سرویس بهداشتی در سال جاری به سازمان نوسازی مدارس تخصیص یابد؛ گفت: معاونت سلامت و تربیت بدنی نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع تخصیص داده‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.