شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از کمبود داروی مستینون در داروخانه های شهرستان کرمانشاه خبر داد.

بیماری میاستنی گراویس یک اختلال خود ایمنی محسوب می‌شود که سیستم دفاعی بدن به بافت‌های خودی حمله کرده و سبب ضعف عضلات با درجات متفاوت در افراد می‌شود و به‌سختی قابل‌تشخیص است. برای این بیماری دارویی که پزشکان برای بیماران خود تجویز می‌کنند قرص مستینون است که یک داروی خارجی است و مدت زمان بسیاری است که این دارو وارد نمی‌شود.

این دارو مشابه ایرانی دارد که بیماران می‌توانند آن را جایگزین کنند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این دارو در بدن برخی از بیماران تاثیر زیادی ندارد این دارو بخشی از مشکلات بیماری آنها را حل می‌کند، اما بخش دیگری از مشکلات باقی می‌ماند به گونه‌ای که آنها را از انجام کار‌های روزمره باز می‌دارد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و عرض ادب؛ بنده بیماری میاستنی گراویس دارم که یک بیماری نادر است و روزی باید ۴ قرص مستینون مصرف کنم، اما مدتی است این قرص نایاب شده و با مراجعه مکرر به سازمان غذا و دارو متوجه شدیم که حدود یک سالی است وارد نشده است. این دارو مشابه ایرانی دارد، اما نه تنها بنده بلکه در بیماران دیگر نیز مشاهده کرده ایم که این قرص‌های هیچ تاثیری روی بدن آنها و بنده نداشته است و فقط تنگی نفس بنده را کمک می‌کند سمت چپ بدنم بی حس می‌شود بنده حتی قادر به انجام کار‌های عادی و روزمره را ندارم و در بستر افتادم.
بنده در شهرستان کرمانشاه زندگی می‌کنم ولی این دارو در همه کشور توزیع نشده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار