کاپیتان یک ناو آمریکایی که به تازگی از دریای سرخ بازگشته است تاکید کرد که نیرو‌های آمریکایی نمی‌توانند با همه حملات یمن مقابله کنند.

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا با توجه به چالش‌هایی که در دریای سرخ ناشی از عملیات نیرو‌های مسلح یمن که کشتی‌های صهیونیستی و ناقض تحریم‌ها را در حمایت از غزه هدف قرار می‌دهند، با جرمی رابرتسون، کاپیتان ناوشکن آمریکایی یو اس اس کارنی مصاحبه کرد.

براساس گزارش المیادین، رابرتسون در مصاحبه خود گفت: در ماه مه گذشته، ناوشکن یو اس اس کارنی در پایان یک سفر ۷ ماهه به خاورمیانه به خانه خود در میپورت، فلوریدا بازگشت. 

کاپیتان آمریکایی در خصوص مقابله با نیروهای یمن گفت: مدت زیادی است که هیچ کشتی نیروی دریایی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم چنین نبردی انجام نداده است. 

رابرتسون با بازگویی وقایع دریای سرخ، اعتراف کرد که موشک‌های بالستیک یمن بیش از همه او را نگران کرده است و در ادامه افزود: شما به چیزی نگاه می‌کنید که با سرعت ۵ یا ۶ ماخ به سمت شما می‌آید و شما ۱۵ تا ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا تصمیم بگیرید. 

او فاش کرد که این اولین آزمایش واقعی نیروی دریایی تا به حال در برابر موشک‌های مافوق صوت است و توضیح داد که کامپیوتر تعیین می‌کند که موشک کجا می‌رود و ارتفاع و همه مشخصات آن به چه صورت است، اما انسان‌ها باید دکمه‌ها را فشار دهند.

او با تایید اینکه ناوشکن آمریکایی موشک‌های یک میلیون دلاری را به سمت پهپاد‌های هزار دلاری شلیک می‌کند، اذعان داشت که ناو کارنی و دیگر کشتی‌های نیروی دریایی که در دریای سرخ گشت زنی می‌کنند، قادر به دفع تمامی حملات یمنی‌ها نیستند.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله با تاکید بر اینکه نمی‌توان از توانایی‌های موشکی پیشرفته نیرو‌های مسلح یمن اجتناب و یا از آن جلوگیری کرد، گفت که عملیات در یمن به وضوح بر نیرو‌های آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی تأثیر می‌گذارد. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار