شورای امنیت سازمان ملل علیه انصارالله یمن قطعنامه تصویب کرد

شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از انصارالله یمن خواست حملات خود علیه کشتی‌ها در دریای سرخ را متوقف کند.

 تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت به ۹ رای مثبت از ۱۵ رای اعضای این شورا بدون وتوی اعضای دائمی نیاز دارد که این قطعنامه با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید. سه کشور چین، روسیه و الجزایر به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

شورای امنیت سازمان ملل در این قطعنامه از انصارالله یمن خواست تمامی حملات خود به کشتی‌ها را متوقف از اختلال در کشتیرانی در آب‌های بین المللی در خاورمیانه اجتناب کند.

این قطعنامه به پیشنهاد آمریکا و ژاپن ارائه شده بود که رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل در این باره گفت: حملات انصارالله یمن صلح و امنیت بین المللی را به خطر انداخته است. این چالش جهانی نیازمند یک راهکار جهانی است.

وی افزود: ما با تصویب قطعنامه امروز، پیام آشکاری به انصارالله یمن ارسال کردیم: حمله به کشتی‌ها در آب‌های بین المللی را فوری متوقف کنید.

پیش از این، شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد. وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۸ تير ۱۴۰۳
شورای امنیت غلط کرد یک بام ودوهوا نمیشود مزدوران ضدبشر حق حرف زدن ندارند چه رسد به قطعنامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۸ تير ۱۴۰۳
یمن پیروز است آمریکا ووو نابود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۸ تير ۱۴۰۳
پول از ایران ، سلاح از ایران ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۸ تير ۱۴۰۳
آیا روزی فرا می رسد که هیچ گروه نیابتی در منطقه وجود نداشته باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۸ تير ۱۴۰۳
چرا علیه کودک کش .نسل کش .کوچ احباری .
76 ساله صهیونیست علیه فلیسطینی ها
را اینجوری محکوم نکردند و نمیکنند
آخرین اخبار