معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه روند نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات مختلف در حال اجرا است گفت: بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های فرسوده به تمامی شهرها ابلاغ شد و نزدیک به ۳۰۰ شهر بسته تشویقی را اجرا کردند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری در دولت سیزدهم عرصه رکوردشکنی و رشدهای فراوانی بود. آمار تعداد واحدهای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۰ رشد ۳۰۴ درصدی یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان رکوردشکنی‌های دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده توضیح داد: میانگین صدور پروانه در بافت‌های فرسوده با میانگین ۸ سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت. رقم واحدهای نوسازی شده در بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ به عدد ۹۶ هزار و ۳۰۰ واحد رسید و رکورد سنوات و دهه‌های گذشته را شکست.

آیینی رکورد شکنی دوم در بافت‌های فرسوده را فرآیند نوسازی ۲۹۰ هزار واحد در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره برداری رسید که این موضوع جزو رکود شکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه   در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و ناپایدار در کشور برچیده شد گفت: حاصل این سیاست گذاری‌ها و تلاش‌های انجام شده این است که سهم ساخت وساز در بافت فرسوده از ۱۹ درصد سال ۱۴۰۱ به ۲۲ ونیم درصد در سال ۱۴۰۲ رسید.

معاون وزیر راه وشهرسازی محرومیت زدایی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری را از دیگر محور‌های این شرکت در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت:  در طی دولت سیزدهم بهسازی معابر خاکی  یک هزار و ۱۷۰ محله حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی (محلات کمتر برخوردار) به بهره برداری رسید  که در مجموع ۴۸۸ شهر با توزیع قیر به طول بیش از ۲ هزار کیلومتر  آسفالت معابر خاکی داشته‌اند.

وی گفت: در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی در طول دولت سیزدهم ۹۰۰ پروژه به اتمام رسید و مطالبات قبلی در این بخش پرداخت شد که شامل تحویل ۳۱ مدرسه، ۳۲ درمانگاه، ۷ کلانتری، ۲۴ مجموعه ورزشی و دیگر پروژه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بافت فرسوده اولویت اول شهرداری ها باید باشه
آخرین اخبار