چین و انگلیس بر پایبندی طالبان بر تعهدات خود تأکید کردند

نمایندگان چین و انگلیس در شورای امنیت بر پایبندی طالبان بر تعهدات خود تأکید کردند و افزودند طالبان باید تمام روابط خود را با همه گروه‌های تروریستی قطع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نماینده انگلیس در شورای امنیت اعلام کرد سازمان ملل متحد نقشی کلیدی در هماهنگی کمک‌های بشردوستانه به شهروندان افغانستان دارد.

نماینده انگلیس افزود: «ما امیدواریم که طالبان به تعهداتی که در دوحه قطر داده‌اند، پایبند باشند. ما رویکرد خود را با طالبان براساس اقدامات آن‌ها به طور دقیق محاسبه خواهیم کرد.»

نماینده چین در شورای امنیت نیز در این باره اعلام کرد: «ما از تمدید مأموریت نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان حمایت می‌کنیم.»


بیشتر بخوانید:


نماینده چین با تأکید بر اینکه «افغانستان اکنون در مرحله گذار از آشوب به ثبات است»، افزود: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا به تعهدات خود در بازسازی افغانستان عمل کند. جامعه بین‌المللی باید به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.»

نماینده چین با بیان اینکه «ما از مقامات در افغانستان می‌خواهیم به تعهدات خود پایبند بوده و از غیرنظامیان محافظت کنند»، تأکید کرد: «مقامات جدید افغانستان باید تمام روابط خود را با همه گروه‌های تروریستی قطع کنند.»

نماینده چین در شورای امنیت همچنین اعلام کرد: «ما از کشور‌های جهان می‌خواهیم که دارایی‌های افغانستان را مسدود کنند. ما از مقامات افغانستان می‌خواهیم که با تروریسم مبارزه کرده و منابع آن را از بین ببرند.»

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که ضرورت تدوین یک نقشه راه برای لغو برخی از تحریم‌های موجود علیه طالبان، به نظر شورای امنیت بستگی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار