قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه در عرصه تهاجم امروز باید به بحث اقتصادی بپردازیم، گفت: باید با مردم جهش تولید را محقق کرد و به همین منظور باید سازوکار‌هایی را فراهم کنیم که به جهش تولید کمک کنیم.

سید مهدی فرحی صبح امروز در همایش تولید و تجارت در محل اتاق بازرگانی لرستان اظهار کرد: مهمترین پاشنه آشیل دشمن امروز مسائل اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: دشمن از سه منظر تحریم، خالی کردن نیرو‌های فنی و نخبه و اخلال‌گری در جریان اقتصادی موجود بدنبال تهاجم اقتصادی در کشور است.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه در عرصه تهاجم امروز باید به بحث اقتصادی بپردازیم، افزود: باید با مردم جهش تولید را محقق کرد و به همین منظور باید سازوکار‌هایی را فراهم کنیم که به جهش تولید کمک کنیم. 
فرحی با اشاره به فعالیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی، ۹۸۰ شهرک صنعتی، ۹۰ هزار صنایع کوچک و متوسط و ۵۰۰ صنعت بزرگ در کشور، تصریح کرد: در لرستان حدود ۸۰ هزار واحد صنفی داریم، همچنین ۱۳۰۰ واحد کوچک و متوسط و ۱۶ صنعت بزرگ با چندین هزار شغل را داریم.
 
وی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد سیاست‌گذاری‌های درست و اساسی را برای توسعه صنعت تجارت معدن و کشاورزی بکار گیرد، افزود: پایش سیاست‌های تدوین شده دیگر وظیفه دولت است.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، پویش و ارزیابی سیاست‌ها را دیگر وظبفه دولت خواند و افزود: تسهیل‌گری و ارائه تسهیلات و فرصت‌سازی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی از وظایف ذاتی دولت است.
فرحی، تولید را اولین مولفه تنظیم بازار دانست و افزود: واردات و صادرات و توزیع برای تکمیل تولید و تامین نیاز‌های مردم مولفه‌های دیگر تنظیم بازار است.
وی با اشاره به فعالیت ۲۴۰۰ شرکت توزیع کالا در کشور، تصریح کرد: باید برای توزیع منطقی جهت کاهش هزینه‌ها باید سازوکار اساسی پیش‌بینی شود.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، ادامه داد: بازرسی و نظارت و تعزیرات و برخورد قاطعانه با حاکمیت دیگر مراحل تنظیم بازار است.

برچسب ها: صمت ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۶:۲۴ ۱۴ تير ۱۴۰۳
سلام تهاجم اقتصادی توسط مدیران داخلی انجام می شود . وقتی بهترین زمین های کشاورزی بروجرد توسط شهرداری تخریب ، تغییر کاربری به شهر بازی و پارک و مسکونی می شود درصورتیکه بیشترین تپه ماهور ها در این شهر است . چرا گناه خودتان را به گرده دیگران می اندازید دشمن اصلی بیخ گوشمان است . جهل ، رانت ، سود جویی و اختلاس