مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق گفت: مصرف برق کشور درحالی به بیش از ۷۱ هزار مگاوات می‌رسد که سال گذشته تا نیمه تیر به مصرف ۷۰ هزار مگاوات نرسیده بودیم.

مازیار جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق در خصوص وضعیت شبکه برق کشور در خبر ۱۳ از شبکه خبر گفت:برای امروز ۱۳ تیر پیش‌بینی می‌کنیم نیاز مصرف در اوج بار روزانه به ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد، البته شبکه برق در حال حاضر پایدار است.

او در مقایسه مصرف امسال با سال گذشته گفت: در نیمه اول تیر ۱۴۰۲هیچگاه مصرف کشور به ۷۰ هزار مگاوات نرسیده بود. هفته گذشته نیز مصرف برق ما در کانال ۷۲ و ۷۳ هزار مگاوات بود.

او افزود: از روز‌های آینده با موج گرما در اکثر نقاط روبرو هستیم و متناسب با آن تقاضای مصرف نیز افزایش می‌یابد و پیش بینی می‌کنیم ۷۳ هزار مگاوات نسبت به این روز‌ها  مصرف داشته باشیم.

جمشیدی گفت: امیدواریم مشترکان در خصوص وسایل سرمایشی نکات مدیریت مصرف را در نظر بگیرند و کولر‌ها را در دور کند مصرف کنند و یا روی دمای آسایش ۲۴ درجه تنظیم کنند. همه نیروگاه‌های ما با حداکثر ظرفیت در مدار تولید هستند تا روز‌های آینده را با تمام ظرفیت برق تولید کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار