دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره وضعیت ورزشکاران برای حضور در المپیک توضیحاتی را بیان کرد.

سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک  در حاشیه انتخابات فدراسیون ووشو، درباره رسیدن سهمیه‌های المپیک به عدد ۴۰ اظهار کرد: خدا راشکر پیش‌بینی‌هایی که در مورد تعداد ورزشکاران‌مان در المپیک پاریس داشتیم، درست بود. با توجه به شرایط فدراسیون‌ها که ۱۶ فدراسیون تثبیت‌شده نبودند و به صورت سرپرستی اداره می‌شدند و با توجه به شرایط رشته‌های توپی که موفق به کسب سهمیه نشدند که آن‌هم به دلیل مباحث مدیریتی و پوست‌اندازی بود، نهایتا ۳۹ سهمیه به اضافه یک که دیروز ثبت شد، ۴۰ سهمیه در قالب ۱۳ رشته ورزشی داریم.

او افزود: کاروان کشورمان از لحاظ تعداد کم است و کاراته هم عملا حذف شده است. با این تعداد و با ۷۵ نفر کادر فنی و ۱۰ نفر کادر رسانه‌ای یک جمعیت ۱۲۴ نفره‌ای را داریم، اما امیدواریم عزیزان ورزشکار با حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته المپیک و با حمایت حامیان مالی و پاداش‌هایی که در نظر گرفتیم و با اردو‌های خوبی که داشتیم ان‌شاالله افتخارآفرینی و دل مردم را شاد کنند و شادابی و انسجام را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

هاشمی درباره زمان برگزاری مراسم رونمایی از لباس ورزشکاران در المپیک گفت: ما ۲۵ تیرماه ورزشکاران را به المپیک پاریس می بریم و احتمالا ۴، ۵ روز قبل از آن مراسم رونمایی لباس برگزار می شود.

او درباره پیش بینی اش از تعداد مدال ها گفت: به خاطر اینکه استرس به ورزشکاران وارد می شود تعداد مدال ها را پیش بینی نمی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار