مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: درج آگهی در سکو‌های اینترنتی در حال حاضر تنها منوط به ثبت در سامانه املاک و اسکان در کشور است.

ابوالفضل نوروزی در نشستی خبری درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص اتصال سکوهای اینترنتی به سامانه املاک و اسکان  گفت:  در دو سه سال گذشته یکی از اقدامات، ساماندهی بازار مسکن بود. در قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به صراحت آماده مشاوران املاک و سکوهای انتشار آگهی موظفند قبل از ثبت آگهی فردی که آگهی را می‌دهد احراز هویت شود و مالک باید احراز حداقلی شود.

وی افزود: باید در سامانه املاک و اسکان، کد ملی و کد پستی فرد احراز شود و صاحب خانه تایید کند که به انتشار آگهی رضایت دارد.

 نوروزی  با بیان اینکه  جلسات بسیاری با مدیران این سامانه‌ها برگزار شد. قیمت سازی به صورت جدی اتفاق می افتاد گفت:  در حال حاضر  هردو سکوی بزرگ انتشار آگهی به سامانه املاک و اسکان متصل و امکان استفاده از امکانات آن برای آنها فراهم شده است. اگر ملک در سامانه ثبت نشده بود آگهی منتشر می‌شود ولی اگر وجود داشت تیک در کنار آن درج می‌شود. 

وی ادامه داد: اگر آگهی منتشر شود و در سامانه املاک و اسکان استعلام نگرفته باشد اولین بار به سکوی اینترنتی اخطار داده می‌شود که به ازای هر آگهی باید 100 هزار تومان جریمه بدهد. پنجمین اخطار برابر با ابطال مجوز سکوی اینترنتی خواهد بود و به مدت 10 سال اجازه فعالیت نخواهند داشت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین لازم است سامانه کشف قیمت راه‌اندازی شود که این اقدام نیز در دستور کار است تا حدود قیمت منصفانه در این سامانه تعیین و مبنای عمل قرار گیرد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
برای یارانه آب و برق گاز ثبت نام مستاجر ها باید اجباری بشه
هر خونه به تعداد اعضای خونه یارانه یا جریمه دریافت کنه!
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۱۹ ۱۴ تير ۱۴۰۳
اصلا شدنی نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بسیار عالی ،،،به این میگن کار درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
چه عجب
آخرین اخبار