معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طرح توقیف ساعتی خودرو‌ها با هدف کاهش تصادفات و با همکاری پلیس راهور در سطح شهر قزوین اجرایی شد.

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: خودرو‌های دارای ۲ تخلف همزمان از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت و یا استفاده از تلفن همراه با هدف کنترل و کاهش تصادفات درون شهری، توقیف و اعمال قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح توقیف خودرو‌های متخلف به مدت ۴۸ ساعت در قزوین آغاز شده و رانندگان دارای ۲ تخلف همزمان، علاوه بر توقیف خودرو و جریمه، نمره منفی نیز در گواهینامه رانندگان ثبت خواهد شد، افزود: در همین رابطه و طی روز‌های گذشته بیش از ۱۰۰ دستگاه خودروی حادثه ساز در قزوین توقیف و اعمال قانون شدند.

عرشیان اضافه کرد: مرکز کنترل ترافیک شهرداری قروین با استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت، نظارت تصویری نسبت به ثبت و ضبط تصاویر رفتار‌های پرخطر رانندگان و سرعت غیرمجاز آنان اقدام می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه برای ارتقای سطح امنیت اجتماعی و ایمنی معابر ناشی از رفتار‌های پرخطر رانندگی طرح توقیف ساعتی خودرو‌های متخلف ادامه پیدا خواهد کرد، یادآور شد: به رانندگان توصیه می‌شود برای امنیت هر چه بیشتر شهروندان و جلوگیری از تصادفات با سرعت مطمئن حرکت کرده و نسبت به رعایت و مقررات رانندگی اهتمام ورزند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: دستگاه‌های دارای تکلیف، با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و با محوریت رفتار‌های اجتماعی، فرهنگ سازی و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی اقدامات جدی و سنجیده‌ای انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار