کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا اوایل هفته آینده وزش باد شدید در استان پیش بینی می‌شود.

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز و فردا دما در استان دما افزایش می یابد و تا اوایل هفته آینده وزش باد شدید و گرد و خاک به خصوص در ساعات عصر و شب پیش بینی می‌شود گفت: وزش باد و گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در برخی ساعات می‌شود.

او افزود: برای مرز شرقی و مناطق بیابانی توفان گرد و خاک را انتظار داریم و از عصر فردا تا شنبه شب، احتمال بروز خسارت و اختلال موقت در تردد‌های جاده‌ای به ویژه در مرز و نوار شرقی استان وجود دارد.

لطفی با اشاره به اینکه امروز و فردا افزایش متناوب ابر را در منطقه خواهیم داشت اظهار کرد: احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در ارتفاعات به خصوص در ارتفاعات شمال غرب استان نیز قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی استان بیان کرد: هشدار سطح زردی که در خصوص ادامه وزش باد شدید و گرد و خاک و شرایط دمایی صادر شده تا شنبه هفته آینده در خراسان جنوبی اعتبار دارد که صرفه جویی در مصرف آب و برق همچنان باید مدنظر باشد.

او گفت: احتیاط در تردد، توجه به سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و کویر نوردی را پیشنهاد می‌کنیم.

لطفی افزود: صبح امروز خضری دشت بیاض و سربیشه با کمینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین نقاط و روز گذشته دهسلم با بیشینه دمای ۴۷ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان گزارش شده است. 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: تغیرات دما در مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته بین ۲۵ و ۳۹ درجه سلسیوس گزارش شده است.

برچسب ها: وزش باد ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.