مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به تعریف ۲۷ نقطه ساحلی در کشور برای ایجاد ارتباط ترانزیتی حمل و نقل اژ طریق دریا، گفت: فارس نخستین استانی است که صاحب بندر ساحلی می‌شود.

ناصر رضایی در یک نشست خبری اعضای شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی فارس با رویکرد بیان عملکرد یکهزار روزه دولت سیزدهم با اشاره به قرار گرفتن در بن‌بست ترانزیتی کشور، گفت: علی‌رغم آنکه فارس جزو سه استان برتر کشور در حوزه حمل و نقل است، اما در شمار چهار استان محروم از نظر وضعیت راه‌ها در پهنه کشور محسوب می‌شود که در همین راستا طبق برنامه‌های ریزی‌های انجام شده در دولت سیزدهم، با تعریف آزادراه، بزرگراه و خطوط ریلی زمینه اتصال نقاط مختلف کشور از فارس به جنوب تعریف شده و برابر این برنامه جامع، فارس به کانون اقتصادی و ترانزیت جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

او همچنین از کلنگ‌زنی دهکده لجستیک شیراز در جوار راه آهن شیراز-بوشهر خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های متعدد حمل و نقلی در سرنوشت اقتصادی و تحولات زیرساختی آن و توسعه سایر مناطق کشور تاثیر و نقش مهمی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با تاکید بر اینکه با تمام اقدامات انجام شده، نواقص و کمبود‌ها را می‌پذیریم، افزود: فارس امروز به عنوان بزرگترین و نخستین استان کشور در بحث نهضت ملی مسکن فعالیت دارد و در حال حاضر ۹ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح تامین و تخصیص داده شده است.

رضایی ادامه داد: از ۴۸۰ هزار درخواست ثبت نام شده برای نهضت ملی مسکن ۱۷۲ هزار نفر حائز شرایط بوده‌اند.

او خاطرنشان کرد: با تصویب ایجاد شش شهرک دولتی در استان فارس، ۷۵ هزار از این واحد‌ها در این شهرک‌ها احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین اعلام کرد: در طرح قانون جوانی جمعیت از 
۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول، کار واگذاری ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه انجام شده و ۵ هزار قطعه دیگر در آستانه تعیین تکلیف است.

واگذاری ۱۸۱۵ قطعه زمین به واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت در لارستان 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در حال حاضر تمام پروژه‌های نیمه فعال و راکد عمرانی این اداره کل طی دو سال گذشته به مرحله فعالیت بازگردانده شده است، گفت: در بحث تامین زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن هیچ مشکلی نداریم و هم اینک برای ۱۶ هزار و ۷۰۳ نفر واجد شرایط این طرح از بین ۴۷ هزار متقاضی، سه هزار هکتار زمین اختصاص داده شده است.

حسن شبانی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن در این طرح در منطقه لارستان به صورت ویلایی و دو طبقه خواهد بود.

او ادامه داد: در حوزه نیرو‌های مسلح نیز احداث ۴ هزار واحد تعیین تکلیف شده و برای سایر گروه‌های ایثارگران و خانواده شهدا تامین زمین انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان عنوان کرد: در بحث جوانی جمعیت نیز تاکنون ۱۸۱۵ قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده و ۱۵۰۰ قطعه دیگر در آستانه واگذاری است.

شبانی در بخش دیگری از سخنانش به احداث ۲۱۷ کیلومتر راه بزرگراهی، روستایی و فرعی احداث شده در منطقه لارستان اشاره کرد و گفت: ۱۶۰ کیلومتر از مسیر‌های این بخش بهسازی شده است.

او همچنین با اشاره به همکاری بسیار خوب خیرین در بحث بهسازی راه‌های حمل و نقلی و جاده‌ای منطقه لارستان، گفت: از مجموع اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بهسازی این راهها، نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بوده‌ایم که ۵۰ درصد آن توسط خیرین و مابقی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین شده است.

شبانی یادآور شد: در سفر هیات دولت سیزدهم به فارس، سه هزار میلیارد تومان به بحث توسعه، عملیات عمرانی و بهسازی پروژه‌های حمل و نقلی و جاده‌ای منطقه لارستان اختصاص داده شد که تاکنون ۲۰۰ میلیارد آن تخصیص یافته است.

او در پایان از ایمن سازی ۴۵۸۰ کیلومتر شبکه راه، روکش ۲۴۰ کیلومتر از مسیر‌های جاده‌ای، ۵ هزار کیلومتر خط کشی، رفع خطر از ۱۷ نقطه پر تصادف در منطقه، مقاوم سازی ۱۲۰ ابنیه فنی و احداث ۷۰ کیلومتر راه روستایی از دیگر اقدمات انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: پروژه بزرگ کتابخانه لارستان و اشکنان، احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهر و مجتمع فرهنگی-هنری خنج نیز در همین مدت به مرحله بهره‌برداری رسیده یا دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار