مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان بر پیگیری مجدانه این اداره‌کل برای افزایش اعتبارات مرمتی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در نشست شورای گفت و گوی توسعه اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوص اصفهان به پیگیری مجدانه این اداره‌کل برای افزایش اعتبارات مرمتی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد.

امیر کرم‌زاده  افزود: در سند آمایش سرزمین استان، محور توسعه و پیشران اقتصادی اصفهان گردشگری و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان شده، به همین منظور امروز شاهدیم کمتر از یک درصد از بودجه‌های عمومی استان اصفهان به سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تخصیص می‌یابد.

او ادامه داد: از اولین روز‌های حضورم در اصفهان پیگیر همگرایی برای افزایش اعتبارات مرمتی و همچنین گردشگری استان بوده و معتقدم سهم حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بودجه‌های استان باید حداقل به ۵ درصد افزایش یابد.

کرم‌زاده افزود: در طرحی که به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه کرده‌ایم عنوان شده در صورت افزایش فعالیت‌های بنا‌های تاریخی و موزه‌ها، با افزایش ۲۰ نفر نیرو به حوزه بنا‌های تاریخی می‌توان بیش از ۵۰۰ میلیون ریال به درآمد‌های این اداره‌کل اضافه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار