مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: آمار شاغلان ۱۵ ساله و بیشتر، در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ به میزان ۴ و ۴ دهم درصد افزایش داشته است.

امیدی در شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی  گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ آمار شاغلین استان مرکزی به ترتیب ۳۸۴ هزار، ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر و ۳۹۱ هزار و ۲۶۰ نفر بوده است، آمار شاغلین ۱۵ ساله و ییشتر، در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ به میزان ۴ و ۴ دهم درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود: تعداد بیمه شدگان اجباری در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۹ هزار و ۳ نفر معادل ۷ و ۶ دهم درصد افزایش داشته، همچنین این روند نسبت به سال ۹۹ به میزان ۱۶ و ۷ دهم درصد رشد داشته است.
  
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: تعداد کارگاه‌های فعال در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۹ تعداد هزار و ۸۶۶ کارگاه معادل ۷ و ۳ دهم درصد افزاش داشته و از ۲۳ هزار و ۳۳۷ کارگاه به ۲۵ هزار و ۳۲ کارگاه رسیده است.
 
امیدی با اشاره به مقایسه نرخ بیکاری در ساله‌ی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ادامه داد: نرخ بیکاری این استان از ۷ و ۸ دهم درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷ و ۳ دهم درصد در سال ۱۴۰۱ و همجنین با ۸ دهم درصد کاهش در سال گذشته به ۷ تقلیل یافته است.
 
وی اضافه کرد: ضریب پوشش بیمه‌ای این استان نسبت به پایان سال ۹۹ معادل ۶ و ۶ دهم درصد افزایش داشته و همچنین مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز پایان سال ۱۴۰۲ نسیت یه سال ۹۹ به میزان ۳۵ و ۵ دهم درصد کاهش داشته است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به کارگاه‌های دارای حقوق معوق گقت: سال ۹۹ به میزان ۲۱ کارگاه، سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۴ کارگاه، سال ۱۴۰۱ به میزان ۹ کارگاه و سال ۱۴۰۲ به میزان ۶ کارگاه دارای حقوق معوق در استان مزکزی ثبت شده است.
 
وی همچنین با اشاره به کارگران دارای حقوق معوق ادامه داد: تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان از ۶۴۲ نفر در سال ۹۹ به ۱۷۰ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

برچسب ها: آمار ، شاغلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.