معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: طی سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۴ هزار و ۶۹۵ پرونده با صلح و سازش خاتمه یافته است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: طی سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵۰ هزار و ۹۹۳ پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان وارد و تعداد ۲۴۸ هزار و ۷۸۷ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۶۴ هزار و ۶۹۵ پرونده با صلح و سازش خاتمه یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی با اشاره به این مطلب که درصد پرونده‌های سازش شده نسبت به پرونده‌های قابل صلح دراستان ۴۱ درصد بوده است، تصریح کرد: بر اساس همت تلاشگران شورا‌های حل اختلاف استان کرمان، هزار و ۷۳ زندانی از زندان‌های استان آزاد شده اند ۲۷ پرونده قتل نیز به سازش ختم شده است.

وی تعداد شعب شورا‌های حل اختلاف متصل به Cms را ۱۷۷ شعبه ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۱۷ شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۰۶ شعبه صلحی، ۱۲۷ شعبه رائی و ۸۴ شعبه روستایی است.

وی درصد ابلاغ الکترونیک شورا‌های حل اختلاف را ۹۳ درصد ذکر کرد و گفت: در سال گذشته برگزاری ۲۰ دوره آموزشی برای اعضا و دبیران شورا‌های حل اختلاف به میزان ۲۲۴ ساعت، برگزاری همایش مردم، سازش، پیشگیری و تجلیل از صلح یاران و اعضای شورا‌های حل اختلاف شرق و جنوب استان، برگزاری نشست مطبوعاتی، برگزاری آیین تحلیف داوران حرفه‌ای استان، افتتاح هیات صلح دفاتر خدمات قضایی و اعطای ابلاغ هیات صلح خانه صمت استان انجام شده است.

برچسب ها: حل اختلاف ، صلح یاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.