مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: برداشت محصول غلات فامنین با به کارگیری ۲۳۰ دستگاه کمباین آغاز شده است.

منصور خزائی روز پنجشنبه گفت: از مجموع ۴۷ هزار و ۱۸۴ هکتار سطح زیر کشت شهرستان،۳۳ هزار و ۷۴۳ هکتار به کشت گندم دیم و سه هزار و ۸۱۳ هکتار به گندم آبی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه همچنین ۲ هزار و ۵۸۳ هکتار جو آبی، ۶ هزار و ۸۶۴ هکتار جو دیم و ۱۸۰ هکتار کلزا آبی کشت شده است افزود: از هفته آخر خرداد برداشت جو دیم در شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه برداشت در محصول گندم دیم نیز از هفتم تیرماه در شهرستان شروع شده است خاطرنشان کرد: تاکنون سه هزار هکتار گندم دیم، پنج هزار و ۸۰۰ هکتار جو دیم، یک هزار و ۲۰۰ هکتار جو آبی و ۴۰ هکتار کلزا برداشت شده است.

وی همچنین ادامه داد: ۲۳۰ کمباین عملیات برداشت غلات فامنین را بر عهده دارند که از این میزان ۱۳۴ دستگاه کمباین به صورت بومی از استان و ۸۶ دستگاه به صورت مهاجر از استان‌های کرمان و لرستان در مزارع شهرستان فعالیت دارند.

خزائی یادآور شد: دو گروه ستادی در شهرستان بر امر برداشت نظارت داشته و علاوه بر تنظیم کمباین‌ها، توصیه‌های فنی را برای کمباین داران و کشاورزان نیز ارائه می‌کنند.

وی تعداد کمباین‌های نظارت شده را تاکنون ۱۲۷ دستگاه برشمرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف توانمند سازی کشاورزان در راستای کنترل ریزش کمباین با همکاری محققان مرکز تحقیقات نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین افزود: جلساتی با حضور نمایندگان کشاورزان و کمباین داران در شهرستان برگزار شده که در آن به بررسی مسائل و مشکلات برداشت از قبیل نرخ کارکرد کمباین‌ها و کاهش ریزش پرداخته شد.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم برای تامین سوخت ادوات کشاورزی و فعالیت کمباین داران در راستای برداشت محصول نیز در شهرستان انجام و تاکنون بیش از ۶۱۰ هزار لیتر سوخت گازوییل تایید شده است.

خزایی بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص توجیه کشاورزان در خودداری از آتش زدن کاه و کلش باقیمانده محصولات در مزارع و اراضی نیز تاکید کرد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.