مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام چهار هزار مبلغ دینی به روستا‌ها و مناطق مختلف استان برای ایام محرم خبر داد.

حجت الاسلام حسینی در همایش طلایه داران تبلیغ در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز گفت: ایام محرم و صفر بستر مناسبی برای تبلیغ دین است چون کشتی امام حسین(ع) هم وسیع است و هم نافذ در دل هاست و بر همین اساس اقشار و افراد با نگاه‌های مختلف و متفاوت در ایام محرم زیر خیمه امام  جمع می‌شوند.

وی هدف اصلی از اعزام مبلغان دینی را اشاعه تفکر شیعی و تبیین فلسفه قیام و مکتب عاشورا به روستا‌ها و مناطق مختلف استان بیان و اظهار کرد: در چنین شرایطی که بستر و ظرفیت عظیم این چنینی برای تبلیغ دین فراهم است باید اهتمام و آمادگی روحانیون بیش از پیش باشد و در کنار مسائل تبلیغی به بحث بصیرت افزایی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم اهتمام جدی شود و تبیین مکتب امام حسین(ع) یکی از وظایف مهم علما و روحانیون است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تکلیف و وظیفه همه ما در انتخابات پیش رو نیز مهم و دشوار است چرا که اولویت اصلی در این زمینه حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم است تا بتوانیم امنیت و بازدارندگی کشور در سطح منطقه‌ای و بین المللی را حفظ کنیم.

وی افزود: در عرصه انتخابات فردی را باید انتخاب کنیم که رهرو مکتب حسین بوده و ذلت پذیر نباشد و نسبت به خون شهدا و آرمان‌های انقلاب حساس باشد و در ضمن توانایی لازم برای مدیریت کشور را نیز داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.