حمایت کامل و همه جانبه خانواده از فرد معتاد، ایجاد خودباوری در فرد معتاد و تکمیل مراحل درمانی در مراکز ترک اعتیاد و شرکت در جلسات انجمن گمنام از عوامل تعیین کننده در ترک اعتیاد به شمار می‌روند

حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در شورای هم اندیشی مدیران هسته گزینش دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ غنی که در ایران اسلامی وجود دارد در هیچ کجای دنیا حاکم نیست و این فرهنگ غنی منجر به بهبود درمان بسیاری از معتادان شده است.
وی ادامه داد: نگاه ما به پدیده اعتیاد، یک بیماری است و باید تلاش کنیم تا افراد درگیر در آن را نجات دهیم.
وی افزود: نتایجی که از درمان بیماران در انجمن معتادان گمنام به دست آمده در هیچ جای دنیا وجود ندارد و شاخص‌های آن بسیار قابل توجه است، چنانکه در کشور‌های پیشرفته دنیا درمان اعتیاد حدود ۵ الی ۱۰ درصد است و آمار‌ها نشان می‌دهد در ایران این رقم بسیار بالاتر است که می‌تواند الگوی سایر کشور‌ها نیز باشد.
دکتر غزنوی درخصوص وظیفه مهم و خطیر گزینش گران نیز گفت: گزینش کار بسیار سخت و پچیده‌ای است و اینکه نیرو‌های بد و غیرمناسب وارد دستگاه نشوند و آدم‌های خوب و مناسب وارد شوند و تشخیص این دو از هم وظیفه شما را سنگین نموده است.
وی ادامه داد: انچه که شهید رئیسی را متمایز کرده است، تعهد نسبت به کار بود، به طوری که تمام دقایق عمر خود را صرف خدمت نمود و در انتها نیز در همین مسیر خدمت کردن به شهادت رسید.
وی افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم حال دوران کنونی تعهد و تخصص است که خوشبختانه سند تاریخی در این موضوع برای آیندگان داریم.
آقای مهندس حسینی مدیر گزینش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: نگاه ما در حوزه اعتیاد کارمند، اخراج نیست بلکه درمان فرد است.
وی ادامه داد: کارکنان دچار این بیماری را پس از شناسایی به انجمن معتادان گمنام معرفی می‌کنیم که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی در این زمینه تا کنون به دست آمده است.
وی افزود: شرکت بیماران در جلسات انجمن معتادان گمنام سبب تقویت اراده شان شده است.
آقای اوحدی مسئول انجمن معتادان گمنام استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این انجمن متشکل از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر مشکل اساسی زندگی شان بوده است و اکنون در حال بهبودی هستند.
وی ادامه داد: در تمامی نقاط استان این انجمن شعبه دارد و به طور مرتب جلسات آن برگزار می‌شود و تنها لازمه عضویت در این انجمن تمایل به قطع کردن مصرف مواد مخدر است.
آقای اوحدی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰ نفر این انجمن عضو دارد که از مصرف مواد مخدر پاک هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار