مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام تبریک خود به مناسبت روز قلم از بازگشت ملک وصال مشهد به بیت‌المال خبر داد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام تبریک خود به مناسبت روز قلم از بازگشت ملک وصال مشهد به بیت المال خبر داد که قرار بود در خدمت اهالی قلم باشد.

به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، علی رمضانی با صدور پیامی ضمن تبریک روز قلم نوشت: همانطور که پیشتر در رسانه‌ها منتشر شده بود ملکی با عنوان وصال در مشهد به سال ۱۳۸۷ و توسط خانه کتاب خریداری شد تا به عنوان زائرسرا پذیرای اهالی قلم باشد، اما پس از چندی معلوم شد که فروشنده، صاحب تمامی ملک نبوده و همچنین ملک را به چند خریدار دیگر نیز فروخته است.

وی افزود: متاسفانه با عدم پیگیری‌های درست پرونده حقوقی این ملک پیچیده و از احقاق این حق قطع امید شده بود، اما به لطف حق و با پیگیری‌های اصولی گروهی از همکاران بالاخره و پس از ۱۶ سال در دولت سیزدهم این ملک به بیت‌المال بازگشت و سند آن عرفا و قانونا به نام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و حقا و ذاتا به نام تمامی اهالی قلم ایران زمین خواهد شد. چند و چون بازگشت این ملک به اهل قلم بعدا به عرض خواهد رسید و گزارش آن تقدیم خواهد شد.

رمضانی ادامه داد: نویسندگان عقل‌ها را به اشتراک می‌گذارند و زبان را توسعه می‌دهند و توسعه زبان نیز به وسعت عقل‌ها می‌انجامد و از اینجاست که حضرت حق که بار‌ها در کلامش به تفکر تاکید کرده قلم را شایسته قسم می‌داند. پس باید به تکریم اهالی قلم کوشید و بر جایگاه والایشان در جامعه صحه گذاشت.

وی افزود: خانه کتاب و ادبیات ایران تکریم اهالی قلم را وظیفه خود می‌داند و سعی می‌کند تمامی تلاش خود را برای ترویج اندیشه‌های این بزرگان که در قالب مکتوباتشان به منصه ظهور می‌رسد، انجام دهد. روز قلم را به تمامی بزرگان ایران زمین و اصحاب فکر و اندیشه و صاحبان قلم تبریک عرض می‌کنم و مفتخرم به مناسبت این روز از احقاق یکی از حق‌های آنان سخن بگویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار