استاندار خراسان رضوی گفت: نفس مشارکت انتخاباتی بالا برای نظام اسلامی تولید قدرت می کند و دشمنان را ناامید خواهد کرد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: آنچه مهم است مشارکت بالاست و اختلاف نظرها در مراحل بعدی قابل اصلاح است و مردم با اعتقاد به حفظ نظام و دستاورد خون شهدا در انتخابات مشارکت خواهند کرد و امیدواریم مشارکت انتخاباتی در دور دوم انتخابات در خراسان رضوی افزایش پیدا کند.

او افزود:خراسان رضوی در دور نخست انتخابات، بین استانهای همتراز خود بیشترین نرخ مشارکت را داشت و مشهد نیز میان کلانشهرها در مشارکت پیشتاز بود که وظیفه داریم از این همدلی درسطح استان قدردانی کنیم.

استاندار خراسان رضوی مشارکت انتخاباتی این استان در دور نخست انتخابات را ۴۹.۳۹ درصد واجدان شرایط اعلام کرد و ادامه داد: با احتساب آرای باطله بیش از ۵۱ درصد از واجدان شرایط پای صندوق های رای آمدند اما به دلیل سلایق مختلف، آرای باطله از این آمار تجزیه شد و مشارکت، ۴۹ درصد اعلام شد.

نظری بیان کرد: راس ساعت هشت صبح امروز ۱۰۰ درصد چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کار رای گیری را در ۳۴ شهرستان آغاز کردند.

او تصریح کرد: مشهد با در اختیار داشتن ۵۰ درصد جمعیت استان تقریبا هزار و ۹۲۰ شعبه اخذ رای دارد و در مجموع ۸۰ هزار نفر عوامل برگزار کننده این انتخابات تا پایان وقت قانونی کار رای گیری را در استان انجام می دهند.

مطابق اعلام رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای یاد شده، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است و حضور شعب سیار اخذ رای در مراکز جمعیتی و به خصوص کارخانه های بزرگ و شهرک های صنعتی پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار