رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: انتخابات، نمود مردم سالاری در جمهوری اسلامی است و مردم با حضور در این عرصه از حق رای خود استفاده و سرنوشت خود را تعیین کنند.

معاون استاندار اصفهان در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان در استانداری گفت: فرایند رأی‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور، از ساعت هشت صبح امروز پانزدهم تیر آغاز شده است.

 محمدرضا جان نثاری  افزود:در استان آمادگی کامل برگزاری انتخابات وجود دارد و همه شعب اخذ رای فعال هستند.

او گفت: دستگاه‌های احراز هویت رای دهندگان نیز بررسی و صورت‌جلسه انتخابات در شعب وارد سامانه شده است.

معاون استاندار اصفهان گفت: بیش از چهار میلیون تعرفه رای برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این استان توزیع شده است.

جان نثاری افزود: در قانون پیش‌بینی شده که مرحله اول انتخابات در ۱۰ ساعت انجام شود که البته بر اساس تجارب گذشته ساعات دیگری نیز برای شرکت در انتخابات تمدید می‌شود.

او گفت: از مردم درخواست می‌کنیم در ساعات اولیه امروز در شعبه‌های اخذ رای حضور یابند و رأی خود را به صندوق بیندازند.

جان نثاری با بیان اینکه حضور همگانی در انتخابات باعث قوت کشور خواهد شد، افزود: در فرایند انتخابات همه چیز برای مردم روشن و شفاف است و این از ویژگی‌های بارز نظام جمهوری اسلامی است.

۹۵۵ شعبه اخذ رای برای شهرستان اصفهان و ۲ هزار و ۲۱۴ شعبه در ۲۷ شهرستان دیگر استان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

همچنین۵۶ هیأت اجرایی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان تشکیل شده و حوزه بازرسی انتخابات در استان و شهرستان‌ها برای هر ۱۰ شعبه یک نفر بازرس سیار پیش‌بینی کرده است.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان حدود سه میلیون و ۷۶۰ هزار نفر است. آمار مشارکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در استان اصفهان ۴۰ درصد اعلام شد.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مردم از بین مسعود پزشکیان با کد ۲۲ و سعید جلیلی با کد ۴۴ یکی را به عنوان نهمین رییس جمهور راهی ساختمان پاستور می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار