رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان شرقی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به نظر، خواست و اراده مردم متکی بوده و در تمامی گردنه‌ها و مواقع حساس با حضور مردم در صحنه با سرافرازی از آنها عبور کرده است.

عزیزی اظهار کرد: مردم با حضور در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات نشان داده اند که همچنان پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند و به این موضوع آگاهی دارند که نظر و خواست آنها در اداره امور موثر است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم آذربایجان شرقی در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری بالاتر از میانگین کشوری بود ادامه داد: در مرحله دوم نیز مردم استان همت خواهند کرد و با حضور حداکثری، سرافراز و عزتمند برای آینده خود تصمیم خواهند گرفت.

عزیزی افزود: رقابت در مرحله دوم با توجه به کاهش نامزدها جدی‌تر شده و همین امر نیز موید موثر بودن نظر، خواست و اراده مردم است و مردم با انتخابات کارگزاران اصلح در واقع اداره امور را در دست می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی و انتخابات رای و نظر مردم امانتی در دست مجریان برگزاری انتخابات و هیات‌های نظارتی است گفت: تمام تلاش و همت اعضای هیات‌های نظارتی و شورای نگهبان در استان صیانت از آرای مردم است.

عزیزی ادامه داد: فرآیند رای گیری در این مرحله از انتخابات همانند مرحله دوم با اصل شناسنامه و کارت ملی امکان پذیر است و تقاضا داریم مردم با کارت ملی در شعب اخذ رای حضور یابند زیرا که مراحل احراز هویت الکترونیکی با کارت ملی سریعتر است.

وی همچنین از مردم درخواست کرد تا در ساعات اولیه رای خود را به صندوق بیاندازند و به ساعات پایانی موکول نکنند.

عزیزی گفت: برای اینکه مردم استان به راحتی در رای گیری شرکت کنند سه هزار و ۱۶۶ شعبه اخذ رای در سراسر استان در نظر گرفته شده و برای تبریز نیز بیش از ۸۰۰ صندوق پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.