مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی به سرعت به ایستگاه پایانی روز جمعه ۱۵ تیر نزدیک می‌شود که طرفداران راه یافتگان به این مرحله با تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی ناپذیر سعی در اقناع افکار عمومی و جلب آرای آنان به سوی نامزدهای مورد نظر خود هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز هشتم تیرماه جاری برگزار شد و به رغم تلاش هر یک از ۶ نامزد معرفی شده،‌ هیچیک از آنها موفق نشدند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند و این امر انتخابات را به دور دوم کشاند تا در این مرحله کار ناتمام به سرمنزل مقصود برسد.

با راهیابی سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به مرحله دوم این دور از انتخابات، تبلیغات این نامزدها آغاز شد و طی مهلت یک هفته‌ای تعیین شده این ۲ نامزد و هر یک از هواداران آنها با برگزاری انواع برنامه ها در میدان، فضای مجازی و با کمک رسانه های گروهی در پی ارایه برنامه های خود برای جذب آرا برآمدند.

با نزدیک شدن به پایان مهلت تبلیغات و روز رای گیری تنور تبلیغات نیز در جای جای کشور و استان زنجان گُر گرفته است و نامزدها و طرفداران آنها همه تلاش خود را به کار می بندند تا با حضور در میان مردم،‌ برگزاری جلسات و همایش ها و مناظرات در فرصت باقی مانده آرای بیشتری را جلب کنند.

مناظرات میان ۲ نامزد که مرحله اول آن دوشنبه شب و مرحله آخر و دوم سه شنبه شب برگزار شد نیز با اقبال بیشتر مردم مواجه و مزید بر علت شده تا پس از تماشا و تحلیل آن افراد در انتخاب نامزد مورد نظر خود مصمم شوند.

امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه که کمتر از ۲۴ ساعت تا پایان مهلت تبلیغات باقی مانده است نامزدها و هواداران آنها با غنیمت دانستن تمام دقایق این فرصت بیشترین تحرکات تبلیغاتی را در مناطق مختلف انجام می دهند تا روز جمعه ۱۵ تیرماه نتیجه انتخابات به دلخواه آنان رقم بخورد.

با برگزاری نشست خبری که طی ۲ روز گذشته از سوی ستادهای ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات برگزار شد بار دیگر برنامه ها و مواضع سعید جلیلی و مسعود پزشکیان تبیین و تشریح شد.

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در زنجان گفت: آرای ما سازمانی و تکلیفی نیست از این رو برای جلب آرا به ویژه نظر و رای مرددین تلاش بیشتری می کنیم.

سد تحریم انتخابات در دور اول شکسته شد

احمد حکیمی پور با اشاره به نتایج دور اول انتخابات افزود: شرایط در مقایسه با وضعیت مطلوب، راضی کننده نیست ولی نسبت به دوره های قبل، اقبال به گزینه اصلاح طلبان بیشتر شده و پزشکیان حائز بیشترین رای در استان شد و فاصله با نفر دوم هم معنادار است.

وی ادامه داد: شمار مرددین پایین آمده، بخشی از افرادی را که انتخابات را تحریم کرده بودند توانستیم پای صندوق بیاوریم اگرچه شاهد برخی بی تدبیری ها در اخذ رأی شهروندان بودیم.

حکیمی پور با بیان این که شکستن سد تحریم انتخابات در دور اول اتفاق افتاد، گفت: امیدواریم در دور دوم شاهد حضور بیشتر شهروندان در پای صندوق ها باشیم.

ضعفها را به حداقل و سازماندهی ها را به حد مطلوب می رسانیم.رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان گفت: برای اقناع مرددین راهی جز گفت و گو و اقناع نداریم و انتخابات چنین بستری را فراهم کرده است.

حکیمی پور به آسیب شناسی فعالیت های ستاد انتخابات پزشکیان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: سعی داریم ضعف ها را به حداقل و سازماندهی ها را به حد مطلوب برسانیم.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در زنجان نیز با بیان اینکه رویکرد ما گفت و گوهای میدانی و چهره به چهره است، گفت: ستادهای آقای جلیلی در این استان کاملا مردمی اداره می‌شود و پولی برای راه انداختن جنگ بنرها در فضای شهری نداریم.

رساندن کشور به عزت و جایگاه مطلوب در جهان تکمیل کننده راه ناتمام است

حمید ارجمندفر افزود: شور و هیجان انتخابات در جامعه هست و سلیقه ها و فکرهای مختلف به دنبال خواسته های خودشان هستند و در این راستا نقش آفرینی می کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم در دور دوم انتخابات نتیجه ای رقم بخورد که به نفع کشور، ملت و حتی امت اسلامی باشد.

ارجمندفر ضمن دعوت از همه شهروندان برای مشارکت در انتخابات، گفت: ما در برپایی این نظام مدیون خون شهدا هستیم و در یک راه ناتمام قرار داریم و آن رساندن کشور به عزت و جایگاه مطلوب در جهان است.همه تلاش ما کشاندن مردم به صحنه انتخابات و پای صندوقهای رای است.رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در استان زنجان از نشست هم اندیشی و اجماع نیروهای انقلاب و اعضای ستادهای انتخاباتی محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در این استان خبر داد و گفت: ما از نقطه صفر اجماع و وحدت دوباره آغاز کرده ایم و تلاش خواهیم کرد بیش از پیش شعارها، برنامه ها و گفتمان آقای جلیلی را در جامعه تبیین و تشریح کنیم.

وی ادامه داد: جبهه انقلاب در درون خود هیچ مشکلی با هم ندارند، فعالان ستاد آقای قالیباف در استان اعلام همراهی کرده اند و تلاش همه ما به صحنه کشاندن مردم در پای صندوق های رأی است.

ارجمندفر با بیان اینکه مشارکت و رأی مردم در انتخابات تعیین کننده است، گفت: امیدواریم در دور دوم حضور حداکثری را در پای صندوق های رأی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تعدد نامزدها در جبهه انقلاب موجب شد آنچه انتظار داشتیم محقق نشود، گفت: زمان و توان تبلیغاتی مناسبی لازم بود و برخی از افراد جامعه اصلا در فضای انتخاباتی قرار نگرفته بودند.

آمادگی زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان شمار واجدان شرایط شرکت در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان را ۸۵۳ هزار نفر ذکر کرد و گفت: میزان مشارکت واجد شرایط این استان در این دور اول از انتخابات ۴۶.۲ درصد بود که از بین آرای ماخوذه در این استان، مسعود پزشکیان ۱۹۵ هزار و ۱۶۵ رای، سعید جلیلی ۱۳۲ هزار و ۴۰۹ رای، محمدباقر قالیباف ۴۸ هزار و ۴۷۹ رای و مصطفی پورمحمدی سه هزار و ۲۵۱ رای را به خود اختصاص دادند.

مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۷۷۲ شعبه اخذ رای و کی هزا رو ۴۳۸ نقطه و محل استان زنجان برگزار شد.ابوالفضل رفیعی افزود: این دوره از انتخابات در ۷۷۲ شعبه اخذ رای پیش بینی و یک هزار و ۴۳۸ نقطه و محل در استان برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به ۱۴ هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان در برگزاری این انتخابات مشارکت کردند.

وی از اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: انتخابات هشتم تیر ماه در سلامت و امنیت کامل برگزار شد و برای برگزاری انتخابات ۱۵ تیر نیز تمام تمهیدات زیرساختی، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی پیش بینی شده و آماده برگزاری این آزمون سیاسی هستیم.

رفیعی با اشاره به اینکه تعداد شعب اخذ رای نسبت به دور نخست هیچ تفاوتی نکرده است، گفت: صحت انتخابات در شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت و ۱۴ هزار عوامل اجرایی برای این دوره از انتخابات نیز سازماندهی شده اند که هم اکنون نیز آموزشهای تکمیلی برای آنها در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که دور اول در هر جای کشور رای داده باشند و کسانی که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده باشند هم می توانند در مرحله دوم انتخابات رأی بدهند گفت: تمام کسانی که سن آنها تا دور دوم انتخابات ۱۸ سال کامل باشد یعنی متولدین ۱۵ تیر ماه ۱۳۸۵ به قبل، می ‎توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، ارائه شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن الزامی است، افزود: رای دادن با شناسنامه های قدیمی نیز امکان پذیر است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه حضور با شکوه مردم در دور دوم، تکمیل کننده این حماسه سیاسی خواهد بود، ادامه داد: در حوزه اجرای دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آسیب شناسی صورت گرفته و پس از برگزاری جلسات ستاد انتخابات بهینه سازی لازم درحال انجام است تا به بهترین نحو و با کمترین مشکل انتخابات در دور دوم انجام شود.

نقش و قدرت مردم در نظام جمهوی اسلامی واقعی و اثرگذار است.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه انتخابات مهمترین ابزار تجلی مردم‌سالاری و نشانه آن است، گفت: نقش و قدرت مردم در نظام جمهوری اسلامی، کاملا واقعی و اثر گذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۰۸:۳۳ ۱۵ تير ۱۴۰۳
به امید حق علیه باطل پیروزی با دکتر جلیلی عزیز ه