امام جمعه پردیسان گفت: رهبری مدام بر حضور حداکثری تاکید داشتند ولی ما بر روی انتخاب اصلح تمرکز کردیم، بنابراین راه علاج افزایش مشارکت، جهاد تبیین است.

حجت الاسلام محمدرضا حامدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته پردیسان با اشاره به فضائل و آثار زیارت عاشورا اظهار کرد: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: من از طرف خدا ضمانت می‌کنم هر کس از نزدیک و دور با این زیارت امام را زیارت کند، زیارتش مقبول است و زحمتش پاداش می‌گیرد، سلامش به امام می‌رسد و حاجتش هم هر چه باشد مقضیه است، هرچقدر می‌خواهد باشد و ناامید نخواهد شد. بعد می‌فرماید این تضمین و ضمانتی که کردم در سلسله سند این زیارت هم موجود است. سند آن به خود خداوند متعال می‌رسد. همه گفته‌اند اینها برکات این زیارت است.

خطیب جمعه پردیسان بیان کرد: فلسفه زیارت عاشورا این است که مضامین آن می‌تواند ارتباط ما را با امام حسین و امام عصر علیهماالسلام برقرار کند. آنها که دنبال سیر و سلوکند مسیر آنها در این زیارت شفاف شده است، مقامات این طریق بیان شده است، با تعابیر عرشی که هر کدام مقامی از مقامات عبودیت الهی را تبیین می‌کند.

وی افزود: این زیارت شرح منازل السالکین امام حسین است: مقام معرفت اهل بیت، همراهی با اولیا الله، ثبات قدم، محیا و زیست با اولیا، حب و بغض، مشارکت در مصیبت ولی، خونخواهی و انتقام و فداکاری، مقام شهادت و رجعت و قربت، مقام صلوات و وجاهت و آبرومندی عند الله و مقام محمود. این مقامات را می‌توان از این زیارت بهره گرفت.

حجت الاسلام حامدی بی‌تفاوتی، بی‌اطلاعی، مشکلات زیرساختی، ناامیدی، اعتراض به مسائل معیشتی و … را از عوامل مشارکت پایین در دور اول انتخابات دانست و ابراز کرد: این اعتراض، اعتراض به نظام نیست، اعتراض به عملکرد مسئولان است، می‌گوید چه کسی می‌تواند جای رئیسی را بگیرد؟ باید همه کلاهمان را قاضی کنیم.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: رهبری مدام تأکید بر حضور حداکثری داشتند، اما ما تمام توانمان را بردیم روی انتخاب اصلح، نه حضور حداکثری. عمده بحث‌ها روی انتخاب اصلح بود، این غفلت ما این نتایج را می‌تواند بار بیاورد. راه علاج این است که باید جهاد تبیین کرد، نه فقط در یک هفته انتخابات، در تمام سال. ما نیاز داریم برای مردم واقعیات را بیان کنیم، چون روایت‌سازی‌ها زیاد است.

حجت الاسلام حامدی تأکید کرد: در ایام تبلیغات از سوی اعضای ستاد یکی از کاندیدا‌ها به شهید رئیسی جفا شد. دل ما به درد آمد، از خانواده این شهید خجالت کشیدیم. این سخنان دردآور از سوی کسانی بود که در دولت یازدهم و دوازدهم که عنوانش شد دولت عبرت، حضور داشتند.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: این زبان‌درازی‌ها یک دلیل دارد، اینکه برای این مساله فکر نشده است. مسئولی که قصور دارد باید در اسرع وقت به قصورش رسیدگی شود. وقتی رسیدگی نشود به خود جرأت می‌دهند زبان‌درازی کنند. با همین کرسنت برخورد نمی‌شود که اگر برخورد می‌شد هیچگاه چنین زبان‌دراز‌هایی نمی‌کردند.

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار