یک اخترفیزیکدان گزارش داده است که تلسکوپ جدیدی که توسط ناسا برنامه ریزی شده، به نام رصدخانه جهان‌های قابل سکونت (HWO) ممکن است شواهدی از حیات بیگانه در آینده نزدیک پیدا کند.

سه قرارداد ناسا (مجموعاً ۱۷.۵ میلیون دلار) در تابستان امسال اجرایی خواهد شد تا سخت‌افزار نسل بعدی HWO و کد مورد نیاز برای روزی جمع‌آوری داده‌های سیارات فراخورشیدی مجاور با جزئیات جدید و غنی را بسازد.

در حالی که دانشمندان درباره داده‌های جیمز وب درباره سیاره فراخورشیدی K۲-۱۸b، از جمله مطالعه جدیدی در Astrophysical Journal Letters که نشان می‌دهد هرگونه «اثرات زیستی» ادعایی از سیاره‌ای فراتر از کیهان ما اغراق‌آمیز است، بحث می‌کنند؛ شبکه ناسا همچنان به طراحی یک استراتژی در مورد بهترین روش برای این که HWO وجود حیات بیگانه را به طور قطعی اثبات کند، ارائه دهد.

تیم سیارات فراخورشیدی آژانس فضایی ایالات متحده که شامل ستاره شناسان، فیزیکدانان و مهندسان است، ژانویه گذشته در نیواورلئان برای تحقیق درباره ابزار‌های مورد نیاز برای این ماموریت گرد هم آمدند.

کورتنی پرسینگ، اخترشناس، یکی از رهبران تیم بررسی معماری علمی HWO (START)، پیشنهاد کرد HWO به قابلیت‌های مورد نیاز برای شناسایی «گستره وسیعی از اثرات زیستی» مجهز شود.

او خاطرنشان کرد که «امضای زیستی سطح»، مانند گرمای مادون قرمز تولید شده توسط گیاهان، و «تکنوسیچرهای» مصنوعی بیشتر که می‌تواند توسط یک نژاد بیگانه متمدن ساخته شود، با HWO قابل شناسایی است.

وی توضیح داد: اطلاعات اضافی در مورد سیارات فراخورشیدی و منظومه سیاره‌ای برای تفسیر اثرات زیستی و رد موارد مثبت کاذب مورد نیاز است.

در همین حال، جسی کریستینسن، اخترفیزیکدان، که به عنوان دانشمند ارشد در موسسه علوم فراسیاره‌ای ناسا در CalTech خدمت می‌کند، معتقد است HWO می‌تواند شواهدی از حیات فرازمینی را اندکی پس از پرتاب در سال ۲۰۴۰ پیدا کند.

او به New Scientist گفت: من فکر می‌کنم که در طول زندگی ما، چیزی مانند HWO سیگنالی را در جو یک سیاره سنگی در منطقه قابل سکونت ستاره‌ای مانند خورشید ما خواهد دید.

کریستینسن توضیح داد: ما سؤالات علمی می‌پرسیم که می‌خواهیم تلسکوپ به آن ها پاسخ دهد.

منبع: دیلی میل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار