معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگترین دغدغه‌های جامعه امروز است که با چند روش می توان اصالت محصولات سلامت محور را بررسی کرد.

محمدی با گرامیداشت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوِزه فرآوردها های سلامت محور اظهار داشت: با توجه به این که بخشی از اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی از کشور‌های دیگر وارد ایران می‌شود، کنترل و نظارت سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: جهت کنترل اصالت فراورده‌های سلامت محور، پس از کنترل برچسب (توجه به مخدوش و پاره نبودن آن)، باید به دقت قسمت قابل خراش را خراشید تا عدد ۱۶ رقمی کد اصالت که زیربرچسب قرار دارد، نمایان شود. مردم می‌توانند سلامت و اصالت فراورده‌های سلامت محور را از طریق روش‌های مختلف استعلام کنند.

محمدی با اشاره به کنترل اصالت از طریق پیام کوتاه گفت: در روش پیام کوتاه یا همان (SMS)، باید کد ۱۶ رقمی را با تلفن همراه به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال کرد سپس پیام مربوط به کنترل اصالت فراورده به تلفن همراه ارسال می‌شود.

وی به کنترل اصالت از طریق سایت اشاره کرد و افزود: برای کنترل اصالت فراورده از طریق سایت اینترنتی سامانه غذا و دارو به نشانی www.ttac.ir می‌توان اقدام کرد و پس از مراجعت به این سایت باید روی لینک استعلام کد رهگیری کلیک کرده و کد اصالت ۱۶ رقمی یا UID مورد نظر را به طور کامل و با دقت وارد کرد. آن گاه پیام مربوط به کنترل اصالت فراورده قابل رویت است.


بیشتر بخوانید 


محمدی کنترل اصالت با استفاده از نرم افزار موبایل را از دیگر راه های شناسایی محصولات سلامت محور اعلام و اضافه کرد: با استفاده از نرم افزاری که برای موبایل طراحی شده (دانلود از سایت اینترنتی سامانه غذا و دارو) نیز می‌توان به اصالت فراورده و کاتالوگ الکترونیکی دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی - دارویی، فراورده‌های طبیعی، گیاهی و سنتی، مکمل‌های غذایی - دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فراورده‌های غذایی و سایر فراورده‌های سلامت محور دست یافت.

گفتنی است: هرساله از ۱۲ تیرماه سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا  ۱۹تیرماه به عنوان "هفته مبارزه با قاچاق کالا" نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار